- - https://andisheh-nou.org -

برنی سندرز: با وجود نتانیاهو در اسرائیل، شما یک نژادپرست مرتجع دارید/ وزیر خارجه اسرائیل: حامیان اسرائیل در آمریکا از برنی سندرز حمایت نخواهند کرد

برنی سندرز در مناظره دموکرات ها در کارولینای جنوبی گفت: «چیزی که اکنون اعتقاد دارم، این است که با وجود بی‌بی نتانیاهو در اسرائیل، شما یک نژادپرست مرتجع دارید….سیاست خارجی ما در خاورمیانه باید درباره حمایت کامل از استقلال و امنیت اسرائیل باشد، البته نباید از درد و رنج مردم فلسطینی نیز غافل شد.» سندرز وعده داد که در صورت پیروزی مجدداً سفارت آمریکا را به تا آویو باز گرداند و از طرح دو دولتی دفاع کرد.

روز بعد اسرائیل کاتص، وزیر خارجه اسرائیل، موضع سندرز را «تکان دهنده» خواند و گفت: «کسانی که بسیار حامی اسرائیل هستند، از او حمایت نخواهند کرد. این اظهارات سندرز که پیشینه‌ای یهودی دارد، دومین بار در نوع خود است که علیه موضوعات اصلی اعتقادات یهودی و امنیت اسرائیل انجام می‌گیرد. به نظرم رئیس‌جمهور ترامپ کار مهمی انجام دادند…او این واقعیت را که قدس پایتخت مردم یهود و پایتخت اسرائیل است را به رسمیت شناخت.»

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هم امروز گفت: «چیزی که در این باره به ذهنم می‌رسد این است که او در اشتباه است، بدون تردید.»