- - https://andisheh-nou.org -

حکم قطعی شد؛ ۵۸ سال زندان برای ۸ فعال محیط زیست

در نظام جمهوری اسلامی همۀ افراد ملت مجرم‌اند مگر اینکه عکس آن را در فرصت مقتضی از طریق تبعیت کورکورانه و برده‌وار از امیال حکام به‌اثبات رسانند. در این ارتباط،هشت متهم پرونده فعالان محیط زیست مجموعا به ۵۸ سال حبس قطعی محکوم شدند…

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از صدور رأی نهایی پرونده متهمان زیست‌محیطی خبر داد.

وی گفت: مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” هر کدام به ۱۰ سال زندان و رد “وجوه دریافتی” محکوم شده‌اند.

به گفته این منبع، هومن جوکار و طاهر قدیریان نیز به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” هر کدام به هشت سال حبس و سام رجبی تبریز و حمیده کاشانی‌پور به همین اتهام به شش سال حبس محکوم شده‌اند.

همچنین امیرحسین خالقی حمیدی به اتهام “جاسوسی” به شش سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به اتهام “اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به چهار سال حبس محکوم شده‌اند.

گفتنی است این شهروندان، پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده و حکم محکومیت متهمان این پرونده در زندان به آنان ابلاغ شده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی مفصل به آخرین وضعیت این متهمین در زندان اوین پرداخته بود. در این گزارش اشاره شده بود که برخی از این متهمان از جمله یکی از زنان، به قصد اخذ اعترافات اجباری در ایام بازجویی مورد بدرفتاری و آزار جنسی قرار گرفته است. او تهدید به تجاوز شده و وضعیت بسیار بحرانی را در زندان سپری می‌کند. این زندانیان بعضا بیمار هستند و با شرایط روحی نامناسبی دست و پنجه نرم می‌کنند.