- - https://andisheh-nou.org -

خیابان‌های اسپانیا، صحنه اعتراض کشاورزان

کشاورزان و رانندگان اسپانیایی با تجمع در خیابان‌های والنسیا و کوردوبا، از سیاستمداران خواستند تا تدابیری فوری به منظور بهبود شرایط نابسامان کشاورزی کشور اتخاذ کنند.

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، روز گذشته(جمعه) معترضان با قرار دادن حدود ۹۰۰ تراکتور در ورودی های شهر والنسیا ترافیک ایجاد کردند تا اعتراض خود را نسبت به شرایط نامساعد بخش کشاورزی به گوش مسئولان و پدرو سانچز(رئیس جمهور اسپانیا) برسانند.

علاوه بر خیابان های والنسیا که شاهد اعتراض کشاورزان و رانندگان بود، مناطق بسیار دیگری از جمله کوردوبا، لریدا و آستوریاس در این کشور ساعت ها با بیش از ۵ هزار تراکتور و سایر وسایل نقلیه بسته شد.

معترضان که قیمت های پایین و افزایش هزینه های تولید موجب نارضایتی آنان شده، خواهان بهبود وضعیت با قیمت های عادلانه بوده و از دولت توقع دارند تا راه حلی برای مقابله با بحران وخیم کنونی در بخش کشاورزی بیابند.

این اعتراضات در حالی در اسپانیا آغاز شده که در ۱۵ سال اخیر، قیمت خرید محصولات کشاورزی، دام و ماهی ۱۵.۵ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر قیمت خرید پایین محصولات، تحریم های آمریکا در مورد برخی کالاهای تجاری از جمله روغن زیتون نیز موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

ایرنا