- - https://andisheh-nou.org -

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر: نه صندوق، نه آرا، تحریم انتخابات

جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در تجمعی علیه سرکوب معترضان، فریبکاری و نظامی کردن فضای جامعه شعار دادند. تجمع‌کنندگان همچنین خواستار آزادی شماری از دانشجویان زندانی، از جمله بهاره هدایت شدند.

“به من نگو فتنه‌گر، فتنه تویی ستم‌گر”، “نه تهدید، نه سرکوب، این است حرف مردم”، “آبان دی و خرداد، یاد آخوند و بیداد”، “سپاهی سپاهی قاتل ما شمایی” و …..
اینها برخی از شعارهایی بود که شماری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در تجمع روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن ماه خود در محوطه این دانشگاه سر دادند.
در تجمع اعتراضی روز یک‌شنبه شعارهایی نیز به گوش می‌رسید که به طور مشخص به سرنگونی هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه تهران و پنهان‌کاری و خلاف‌گویی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در مورد آن مربوط می‌شد.
مطابق ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده یکی از شعارهای دانشجویان معترض دانشگاه امیرکبیر در مورد این واقعه و چنین بوده است: «خطای انسانی تویی، شلیک پنهانی تویی».
«غلط کردی، خطا کردی»
“علط کردی، خطا کردی” یکی از شعارهای دیگر بود که یادآور سخنانی از رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای در تیرماه ۱۳۷۰ و در سومین سالروز حادثه تقریبا مشابهی است که در جریان آن یک هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس “به طور اشتباهی” هدف حمله موشکی یک ناو جنگی ایالات متحده قرار گرفت.
«نه، به حکومت نظامی، تحریم انتخابات»
تعدادی از شعارهای تجمع‌کنندگان در محوطه دانشگاه امیرکبیر، اعتراض به سرکوب معترضان و مخالفان به وسیله نیروهای سپاه و بسیج و نگرانی از قدرت‌گیری بیش از پیش نظامیان را به نمایش می‌گذاشت: «”نه یادگان، نه بنگاه، درود بر دانشگاه”، “حکومت نظامی، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم”».
در میان شعارهای تجمع‌کنندگان روز یک‌شنبه دانشگاه امیرکبیر چند شعار نیز به تازه‌ترین تحولات سیاسی ایران، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه و حمایت از تحریم‌کنندگان آن مربوط می‌شد: “مردم درگیر فقرند، این‌ها تو فکر رأی‌اند”، “نه صندوق، نه آرا، تحریم انتخابات”.