- - https://andisheh-nou.org -

نظام ناکارآمد و بی کفایت ؛استان گیلان در آستانه یک فاجعه بزرگ!

مردم استان گیلان به خصوص شرق استان پس از بیش از ۳۰ ساعت قطعی برق و آب در حال حاضر تلفن هم ندارند. ساعاتی پیش نیز زلزله‌ای ۴٫۵ ریشتری استان گیلان را لرزاند.به دلیل سرمای بیش از حد و بارش برف‌ سنگین راه‌های کمک رسانی مسدود شده است.

بارش سنگین برف و زمین لرزه در گیلان؛ زندگی ده ها هزار تن مورد تهدید جدی قرار گرفته است

برف سنگین روز گذشته موجب ایجاد وضعیت بحرانی در استان گیلان به ویژه شرق استان شده است به نحوی که بیش از ۳۰ ساعت از قطع برق سپری می‌شود، به دنبال قطع برق افت فشار آب، قطعی آب و قطعی تلفن نیز به وقوع پیوسته است. ساکن شهر لاهیجان نیز با بیان اینکه آب و برق قطع است و جریان گاز ضعیف شده است، تصریح کرد: به دلیل افت فشار گاز انقدر خانه سرد است که فرزندم دندان‌هایش به هم می‌خورد مجبور شدم ساعتی او را به ماشین منتقل کنم ماشین را روشن کنم تا گرم شود اما بنزین هم نداریم و نمی‌توانیم بیش از حد ماشین را روشن بگذاریم.

انسداد جاده‌ها و مسیرهای بین شهری و روستایی استان گیلان

بارش سنگین برف که ارتفاع آن در برخی شهرستان‌های استان گیلان به بیش از یک متر رسیده ضمن قطع برق، انسداد راه‌ها و تخریب منازل، دامداری‌ها و برنجکوبی‌های این استان، منجر به کشته شدن ۷ نفر و مصدوم شدن ۸۵ تن شد.بارش برف که از شامگاه یکشنبه در استان گیلان واقع در شمال ایران آغاز شد تا اواخر سه‌شنبه شب ادامه یافت
در شرق گیلان و به ویژه در شهرستان‌های لاهیجان، رودسر، لنگرود، سیاهکل، املش، لاهیجان و کلاچای از روز دوشنبه و نزدیک به ۴۸ ساعت برق قطع شد و همزمان با انسداد جاده‌ها و مسیرهای بین شهری و روستایی، زندگی عادی ساکنان این مناطق مختل شد.همچنین با رسیدن ارتفاع برف به بیش از ۱ متر در شهرستان آستانه اشرفیه، ضمن قطع برق مسیرهای ارتباطی ۴۰ روستا مسدود شد”.
گیلان برفی بعدازظهر چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۲۳ دقیقه و ۴۶ ثانیه به وقت محلی با یک زمین لرزه نیز مواجه شد. بر پایه اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه شهر «احمد سرگوراب» و قدرت آن چهار ونیم ریشتر بوده که در عمق ۱۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است”… هنوز از تلفات جانی خبری انتشار نیافته است.