- - https://andisheh-nou.org -

یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز مجموعا به ۳۱ سال حبس محکوم شدند

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، سه فعال مدنی محبوس در زندان اوین را مجموعا به بیش از ۳۱ سال حبس تعزیری محکوم کرد.
.
بر اساس این حکم یاسمن ‌آریانی از بابت اتهامات متعدد، مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس، منیره عربشاهی مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس و مژگان کشاورز مجموعا به ۱۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” در خصوص هر یک از متهمان قابل اجرا خواهد بود. لازم به اشاره است در جریان این پرونده، در مراحل بازپرسی در دادسرا، دادگاه بدوی و در مرحله تجدیدنظر اجازه ورود به وکلا داده نشد و دادگاه از دریافت لایحه دفاعیه وکلای مدافع متهمان نیز خودداری کرد.

بر اساس این حکم یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز هرکدام به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۷ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند. علاوه بر این اتهامات مژگان کشاورز از بابت اتهام “توهین به مقدسات” نیز به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است. بر این اساس یاسمن ‌آریانی مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس، منیره عربشاهی مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس و مژگان کشاورز مجموعا به ۱۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و در مجموع به ۳۱ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده‌اند.