- - https://andisheh-nou.org -

از خواسته های کارگران معدن چادرملو حمایت می کنیم!

اخراج ٣٠٠ کارگر پیمانکاری بهاوند باراد و اجرای طبقه بندی مشاغل مورد نظر کارفرما در پیمانکاری حاتمی اعتراض کارگران و انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو را برانگیخته است.

حق کار، یک حق انسانی است و لحاظ کردن شرایط استاندارد کاری نیز حقی است که باید توسط کارفرمایان و وزارت کار رعایت گردد. عدم توجه و ناشنوایی مسوولین استانداری و اداره کار باعث به خطر افتادن نان و زندگی ٣٠٠ کارگر و خانواده های انان گردیده‌است که از ٥ بهمن درگیر بیکاری و گرسنگی شده اند.

استانداری و اداره کار یزد همداستان با کارفرمای ضد کارگر حق داشتن تشکل های صنفی کارگری را بر نمی تابند تا بتوانند خواسته های غیرقانونی خود را به کارگران تحمیل کنند.

در گوشه دیگری در معدن چادرملو، طرح طبقه بندی به ٣٠٠ کارگر پیمانکاری حاتمی تحمیل می گردد که بازهم اداره کار چشمان خود را به این ظلم می بندد. کارگران می گویند:« چرا باید مزایای طرحی که به ما کارگران پیمانکاری پیشنهاد داده‌اند، از کارگران رسمی و قراردادی معدن چادرملو پایین‌تر باشد» طبق اصل ١٩ و ٢٠ قانون اساسی همه آحاد ملت ایران در برابر قانون مساوی هستند.

همراهی مسوولین شهر با کارفرمایان پیمانکار معدن چادرملو چه توجیهی دارد؟ پشت پرده این حق کشی چه کسانی نفع می برند؟

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران از حق قانونی و انسانی برادران و خواهران کارگر خود در معدن چادرملو حمایت کرده و از تمام توان خود برای پیروزی آنان خواهد کوشید.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٨ بهمن ١٣٩٨