- - https://andisheh-nou.org -

پرونده سازی تازه برای حسین کروبی به اتهام انتشار نامه اخیر پدرش خطاب به رهبر

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در توییتی نوشت که پرونده تازه ای برای برادرش، حسین کروبی در شعبه ۴ دادسرای اوین تشکیل شده است.

مهدی کروبی هفته گذشته در نامه ای به آقای خامنه ای، وی را مسئول وضعیت اسفبار کنونی کشور دانسته و گفته بود که بدون شک هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را ندارید. دقایقی پیش از انتشار این نامه، ماموران وزارت اطلاعات تهدید کرده بودند که انتشار آن نامه عواقبی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سحام، اکنون مشخص شده که حسین کروبی در انفرادی و تحت فشار و بازجویی وزارت اطلاعات برای گرفتن اعتراف اجباری قرار دارد.

محمد تقی کروبی در توییتر خود در اینباره نوشته است:

“مطلع شدیم که پرونده برادرم حسین در شعبه ۴ دادسرای امنيّت شهيد مقدّسى آنهم بخاطر نامه اخیر پدر به رهبرى قرار دارد. او با قرار بازداشت در انفرادى و بازجوی وزارت اطلاعات دولت روحانى در كنار ديگر دستگاه امنيّتى برای اخذ اقاریر کذب وی را تحت فشار قرار داده اند. این در حالی ست كه پدر بخاطر همين مواضع و نامه ها بیش از ۹ سال است که در حصر بی ضابطه حاکمیت قرار دارد. اگر انذار و نقد دل سوزان كشور را جرم می پنداريد حداقل به اصل شخصی بودن جرم و مجازات در شرع و قانون پايبند باشید و مجازات را به نزدیکان و اقربا سرایت ندهید.”

لازم به ذکر است که ۴ سال پیش نیز، وزارت اطلاعات پرونده مشابهی را بر علیه حسین کروبی ایجاد کرده بود.

به گزارش سحام، پس از انتشار نامه مهدی کروبی خطاب به آقای خامنه ای، شرایط حصر با محدودیت های بیشتر و جدی تری روبرو شده است.

این محدودیت ها شامل ایجاد گیت بازرسی، محدودیت رفت و آمد فرزندان به هفته ای ۱بار، منع رفت آمد نزدیکان، محدودیت دسترسی به روزنامه و رسانه ها و …. شده است.