- - https://andisheh-nou.org -

نامه نسرین ستوده از زندان اوین در ارتباط با سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به دست سپاه پاسداران

مدت‌های مدیدی است سرنوشت یک ملت به دست نیروی نظامی سپرده شده است که هواپیمای مسافری را با هواپیمای جنگی تشخیص نمی‌دهد و روزهای متمادی به افکار عمومی دروغ می‌گوید. نیرویی که هر آنچه اراده می‌کند، انجام می‌دهد بی‌آنکه مواخذه شود. نیرویی که سالهاست به عنوان امنیتی‌ترین نهاد این مملکت عمل می‌کند و کشور را در منتها الیه ناامنی قرار داده است و بر طبل جنگ می‌کوبد تا آوار آن را بر ملتی تحمیل کند که نظاره‌گر سرنوشت تلخ خویش است. چهل سال مرگ بر کشورهای مختلف دنیا گفته شد و بیش از هر کشوری در کام مرگ فرو رفتیم.
ذرات نفرت و مرگ، از دنیایی که ما ساختیم، به سوی ما سرازیر شده است و بیش از هر زمانی ما را در سراشیبی نابودی قرار داده است. قطعا نمی‌خواهیم نظاره گر سرنوشتی باشیم که مردان نظامی و سپاهی برایمان رقم می‌زنند و قطعا نمی‌خواهیم با تظاهر به صلح طلبی به استقبال جنگ برویم.
پرواز 752 هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین توسط سپاه پاسداران سرنگون شد و ما باز هم سرمایه‌های انسانی بیشتری را از دست دادیم.
استعفا و محاکمه‌ی تمامی مقامات و دست اندرکاران این جنایت هولناک در دادگاهی صالح، گامی است در جهت اجرای عدالت و جلوگیری از فجایع بعدی.
ضمن تسلیت و همدردی با خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان فاجعه‌، اعلام می کنم با وجود در بند بودن، به سهم خود تا کشف حقیفت و اجرای عدالت در کنارشان خواهم بود.

نسرین ستوده
زندان اوین / 21 دی ماه 98