- - https://andisheh-nou.org -

کارشناسان چینی خواستار تلاش جهانی برای کاهش تنش در خاورمیانه شدند

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین در گزارشی تحلیلی به نقل از تحلیلگران منطقه ای و بین المللی با بیان اینکه خاورمیانه تاب تنش های بیشتر را ندارد خواستار تلاش جامعه بین المللی برای کاهش تنش ها در این منطقه شد.


«کری هوانگ» و «آکیتا پاندا» از تحلیلگران چینی روز دوشنبه در گفت و گو با این روزنامه خاطر نشان کردند که خاورمیانه پیشتر شاهد رویارویی ها، نبردها و مناقشات فراوانی بوده است و تاب تنش و درگیری دیگری میان ایران و آمریکا ندارد.

این تحلیلگران تصریح کردند که ماجرای لیبی، جنگ داخلی در سوریه، جنگ در یمن و مساله مناقشه بین طرف های خاورمیانه پیشتر نیز باعث نگرانی های فراوانی در این منطقه و همچنین سطح جهانی شده است.

این ناظران بین المللی بر این باورند که شاید بهتر باشد از فرصتی که اکنون در جریان کاهش تدریجی تنش ها بوجود آمده است برای بازگشت به میز گفت و گوها استفاده کرد.

آنها افزوده اند که در این شرایط لازم است همه کشورها بخصوص قدرت هایی نظیر روسیه و چین، تلاش خود را برای بازگرداندن همه طرف ها به گفت و گوها بکار گیرند.

گزارش تحلیلی ادامه می دهد واکنش های ایران و آمریکا در این روزها باعث بروز تنش هایی شد اما دو طرف خواهان نبرد نیستند و این می تواند فرصتی به دیگر بازیگران بین المللی بدهد تا آنها را قانع کنند که سر میز مذاکرات بنشینند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست نوشته است بهتر است از فرصت های موجود و توان بالای کشورها و قدرت ها برای فرونشاندن درگیری و تنش استفاده کرد و به مذاکره متوسل شد زیرا جنگ دیگری در خاورمیانه می تواند خیلی از کشورهای دیگر را نیز درگیر کند.