- - https://andisheh-nou.org -

استیصال پاریس از اعتصاب‌ها و ترافیک

 فرانسه بویژه پاریس و مناطق شمالی این کشور در حالی از پنجشنبه گذشته به دلیل اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاح نظام بازنشستگی، اختلال و آشفتگی بی‌سابقه در شبکه حمل‌ونقل عمومی را تجربه می‌کند که اعلام تداوم آن تا جمعه آینده، دولتمردان کاخ الیزه را مستاصل کرده و هنوز هیچ خبری از نتیجه جلسه‌ فوق‌العاده دولت در این زمینه منتشر نشده است.

در حالی که قرار بود اعتصاب رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی و متروی پاریس روز دوشنبه به پایان برسد، با موافقت اعتصاب‌کنندگان، این اقدام تا روز جمعه تمدید شده است.
طبق گزارش امروز( سه‌شنبه ۱۹ آذر) خبرنگار شبکه خبر فرانسه از محل ایستگاه «سن لازار» پاریس، فقط ۳۰ درصد قطارها و  ۲۰درصد قطارهای تندرو در این شهر اقدام به جابجایی مسافران خواهند کرد.

به گفته گزارشگر این شبکه، حمل‌ونقل عمومی در پاریس و «ایل دو فرانس» امروز نیز همانند روزهای گذشته پیش‌بینی می‌شود و تقریبا شمار دیگری در «ایل دو فرانس» به این اعتصاب‌ها خواهند پیوست.

شرکت راه‌آهن ملی فرانسه روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: استفاده‌کنندگان از ناوگان این شرکت روز سه‌شنبه همچنان باید صبور باشند. ترافیک برای این روز به دنبال اعتصاب‌ها علیه برنامه جدید دولت برای نظام بازنشستگی بسیار آشفته خواهد بود.

[1]

شبکه خبر فرانسه افزود:‌ همه خطوط راه‌آهن مختل می‌شود و فقط ۲۰ درصد قطارهای تندرو در گردش خواهند بود. همچنین ۳۰ درصد قطارها به طور متوسط در گردش خواهند بود و خدمات توسط اتوبوس‌ها ارائه خواهد شد. بر اساس این گزارش، امروز ترافیک بین‌المللی نیز مختل می‌شود.

اعتصاب‌ها در فرانسه در حالی شدت یافته که این کشور در چند روز گذشته صحنه تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده علیه اصلاحات در قانون بازنشستگی بوده است.
تشدید اعتراض‌ و اعتصاب مردم فرانسه به اصلاح نظام بازنشستگی دولت در روزهای اخیر که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب‌های عمومی این کشور در طول دهه‌های اخیر یاد می‌شود، کاخ الیزه را روز یکشنبه ناچار به تشکیل جلسه فوق‌العاده کرد.
با وجود آنکه گفته شد امانوئل مکرون رئیس جمهوری به همراه اعضای کابینه در جلسه‌ای فوق‌العاده مرتبط با برنامه اصلاح نظام بازنشستگی و پیامدهای آن از جمله اعتراض‌های گسترده در فرانسه، گردهم آمدند تا شاید بتوانند راه کاری برای خروج از بن بست بوجود آمده بیابند، اما تاکنون هیچ خبری از نتایج این جلسه منتشر نشده است.

اعتصاب رانندگان وسایل نقلیه عمومی در پاریس در حالی تا روز جمعه تمدید شده که « ادوارد فیلیپ » نخست‌وزیر فرانسه تاکید کرده است با وجود همه اعتراض‌ها به اصلاح نظام بازنشستگی، دولت آن را انجام خواهد داد زیرا در صورت صرفنظر از اجرای آن، کار برای دولت‌های آتی سخت‌تر خواهد شد.