- - https://andisheh-nou.org -

امیر ارجمند: یادمان نمی‌رود حمایت‌هایی را که رهبری، آقای خامنه‌ای، از آقای احمدی‌نژاد کردند

یکی از محک های سنجش صلاحیت نامزدها در انتخابات اسفند 1394 موضع گیری آنها در مورد رویدادهای 9 دیماه  1388 است. 9 دیماه 88، روزی بود که راهپیمایی هایی از سوی حاکمیت بر علیه جنبش سبز و در دفاع از حکومت ولایت فقیه  سازمان داده شد که بنوبه نقطه شروع و زمینه ساز سرکوب های سنگین و وسیع جنبش سبز است.

چند روز پیش، حسن روحانی هم  در حضور علی خامنه‌ای گفت: “۹دی ۸۸ روز دفاع مردم از خاندان رسالت، نظام، قانون، ولایت فقیه و ولی فقیه بود”.

چند روز پیش نیز محمدحسین صفارهرندی مشاور عالی فرمانده سپاه در سخنانش با فتنه خواندن اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: “سران فتنه مزدور آمریکا نبوده اند اما در توهم و جنون دوره‌ای و جهالت، طرح دشمن را برای نابودی نظام را پیاده کرده‌اند، و به همین دلیل هنوز توبه نمی‌کنند”.

به گزارش سایت کلمه امیر ارجمند در واکنش به سخنان صفار هرندی با رادیو فردا گفت گو نمود:

کسی که سالها پیش امروز را پیش‌بینی کرده بود از قدرت تحلیل و سلامت عقل بالا برخوردار است

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی در این باره به رادیو فردا می‌گوید: مسئله این است که اگر کسی دچار جنون ادواری شده باشد افرادی مثل آقای صفارهرندی و مقامات مافوق ایشان هستند. کسی که شش یا هفت سال پیش به دقت مسائلی که ایران امروز دچار آن شده را پیش‌بینی می‌کند و به اطلاع مردم می‌رساند قطعا از قدرت تحلیل و سلامت عقل بالا برخوردار است. و آقای موسوی چنین کردند. برعکس افرادی مثل آقای صفارهرندی بودند که دولت آقای احمدی‌نژاد را پاک‌ترین دولت تاریخ ایران می‌دانستند پدیده‌ی هزاره‌ی سوم خواندند و می‌گفتند که ایشان گفتمان انقلاب اسلامی را در داخل و خارج تجدید بنا کرده است. حالا معلوم شده که فاسدترین دولت تاریخ ایران بوده است، همبستگی ملی را از بین برده و با مسئله‌ی تحریم‌ها ایران را در سطح بین‌المللی ایزوله کرده، یعنی بزرگترین ضربات تاریخ را به ایران وارد کرده است.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش گفته است: موسوی دچار آن‌چنان توهمی بود که می‌خواستند نهادها و ارکان حکومت را جابه‌جا کنند و موضوع تحول بنیادین مطرح کردند.

اما اردشیر امیرارجمند می‌گوید برنامه‌ی میرحسین موسوی اجرای کامل قانون اساسی بوده است.

شعار محوری آقای موسوی اجرای بدون تنازل قانون اساسی بود

او تصریح می‌کند: این هم باز نادرستی حرفشان مشخص است. چون شعار محوری آقای موسوی اجرای بدون تنازل قانون اساسی بود و اصلا این‌ها از اجرای قانون اساسی می ترسند این‌ها ضدنظام و برانداز نظام هستند چون به جمهوریت نظام اعتقادی ندارند. فقط از مردم سالاری ای صحبت می‌کنند که معلوم نیست مردم سالاری یعنی چی. یکی از مولفه‌های اصلی مردم سالاری حق بر اعتراض است که مردم این حق را از طرق مختلف ابراز می‌کنند. اصلا فرض بگیرید که آقای مهندس موسوی رای نیاورده بود، عده‌ای هم فکر می‌کردند که ایشان رای آوردند. عده‌شان هم حداقل سه و نیم تا چهار میلیون نفر بوده است. خب این‌ها آمدند اعتراض کنند. شما اجازه می‌دادید بدون خشونت این اعتراض صورت می‌گرفت. چرا باید ستاد کودتا چنان اقداماتی را انجام دهد؟ از جمله پاره کردن عکس امام و برنامه‌ریزی کردن برای به خشونت کشاندن تظاهرات، ضرب و شتم و کشتن مردم. چرا اگر مردم سالاری را قبول دارند از خیابان می‌ترسند؟

اجازه می‌دادید میرحسین نیم ساعت با مردم صحبت می‌کرد مردم خودشان آگاه می‌شدند

مشاور میرحسین در ادامه می‌افزاید: مگر نمی‌گویند که ۹ دی بیان اراده‌ی ملی در محکوم کردن آقای موسوی بود؟ بسیار خب، قبل از آن که اجازه ندادید ایشان ‌حتی نیم ساعت مستقیم با مردم صحبت کند. حالا که ۹ دی معلوم شد که همه، مکر و عدم آگاهی و توهم و جنون دوره‌ای آقای مهندس موسوی و آقای کروبی و خانم رهنورد را فهمیده بودند، خب اجازه می‌دادید که این مرد می‌آمد نیم ساعت با مردم صحبت می‌کرد تا مردم به عمق همه‌ی این حرف‌ها بیشتر آگاه می‌شدند.

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفته بود: تردیدی نیست که این آقایان مزدور آمریکا نبوده و از یاران انقلاب بوده‌اند. اما دشمن آن‌ها را کارگزینی کرده و سپس طرح خود را توسط همین افراد پیاده کرد.

یادمان نمی‌رود حمایت‌هایی را که رهبری، از آقای احمدی‌نژاد کردند

در همین باره اردشیر امیرارجمند می‌گوید: درباره‌ی کارگزینی کردن هم برعکس است، نظام سلطه بیشتر از بین خود آقایان کارگزینی کرده است. یعنی به ترتیبی است که هر آن چه را که آن ها می‌خواهند این ها در داخل اجرا می‌کنند. یادمان نمی‌رود حمایت‌هایی را که رهبری، آقای خامنه‌ای، از آقای احمدی‌نژاد کردند، این ۷۰۰ میلیاردی که دود کردند و به هوا فرستادند، مصائبی که بر کشور و مردم به خاطر تحریم و پیامدهای تحریم‌ها وارد شد و کل کیان کشور را تحت تاثیر قرار داد و ما را در منطقه تنها گذاشت. این‌ها از عهده‌ی چه کسانی بر می آمد؟

صفارهرندی همچنین تظاهرات نهم دی ماه ۸۸ را که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست احمد جنتی برگزار شد را غلیان و جوشش همه‌ی احساسات مردم دین دار و ولایتمدار توصیف کرد که طومار به گفته ی او فتنه را در هم پیچید.

اجازه دهند که یک روز هم مردم بدون ترس در خیابان ها نظرشان را اعلام کنند

مشاور میرحسین موسوی پیشنهاد می‌کند: در این صورت یک روز هم به مردم فرصت اظهار نظر آزادانه داده شود.

او می‌گوید: اگر آقایان هنوز هم معتقد هستند که دموکراسی در کشور وجود دارد و ۹ دی خوب بوده است، هر زمانی که صلاح دانستند اجازه دهند که یک روز هم مردم بدون ترس از بازداشت و شکنجه و محرومیت از کار در خیابان ها نظرشان را اعلام کنند تا معلوم شود که این‌ها حق دارند یا کسانی که دولت آقای احمدی‌نژاد را نفی کردند یا سیاست‌های آقای خامنه‌ای را نقد می کنند.