- - https://andisheh-nou.org -

در پایان چهارمین روز اعتراضات: دانشجویان محبوس در محوطه دانشگاه تهران

به گفته انوشیروان محسنی‌ بندپی، استاندار تهران در اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین در ایران از ۳۱ استان، ۲۲ استان کشور درگیر بودند. در چهارمین روز اعتراضات شهر شیراز خبرساز بود. معترضان کنترل بخشی از محله‌های این کلانشهر ایران را به دست گرفتند. با تاریکی هوا، ابتدا تهران‌پارس در شرق تهران شلوغ شد، سپس خبر رسید که گروهی از لباس شخصی‌ها، بسیجی‌ها و پاسداران به دانشجویان معترض دانشگاه تهران حمله کردند.

حمله بسیج به دانشجویان دانشگاه تهران

بر اساس اطلاعاتی که رادیو زمانه به دست آورده، با تاریک شدن هوا، گروهی از بسیجیان، همراه با لباس شخصی‌ها به تجمع دانشجویان معترض دانشگاه تهران در خیابان ۱۶ آذر حمله کردند. این درگیری‌ها تا حدود ساعت ۱۷ الی ۱۸ ادامه داشت. سپس خبر رسید که دانشجویان را داخل محوطه دانشگاه محبوس کرده‌اند. بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانشجویان، از پشت نرده‌های دانشگاه تهران فریاد مرگ بر دیکتاتور سر داده‌اند.

دانشجویان با انتشار اطلاعیه‌هایی از مردم درخواست کمک کرده‌ بودند. آن‌ها هشدار داده‌ بودند که مبادا حادثه کوی دانشگاه یک بار دیگر تکرار شود.

بر اساس خبرهای جسته و گریخته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، فضا در اطراف دانشگاه تهران کاملاً امنیتی است. مأموران لباس شخصی در خیابان ۱۶ آذر رفت و آمدها را زیر نظر گرفته‌اند.