- - https://andisheh-nou.org -

اعتراض کارگران جنگل شفارود رضوانشهر نسبت به ماه‌ها حقوق پرداخت نشده

روز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۹۸ منابع کارگری از اعتراض کارگران جنگل شفارود رضوان‌شهر نسبت به بی‌توجهی به مشکلات‌شان خبر دادند. یکی منبع در این درباره گفت: «متأسفانه کارگران جنگل شفارود از خرداد ماه امسال تاکنون حقوق دریافت نکرده‌اند.»
وی افزود: «حدود ۷۰ نفر از کارگران و حدود ۷۰ نفر از پرسنل اداری شفارود به دلیل عدم دریافت حقوق از خرداد ماه با مشکل معیشتی مواجه هستند.»

این منبع ادامه داد: «از مرداد ماه امسال حدود ۱۵۰ نفر نیروی شاغل در شرکت شفارود همچنان با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند.»
کارگران پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی محروم از بیمه و مزایای شغلی

در پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی حقوق کارگران پایمال می‌شود و کارفرمای پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی حقوق کارگران را پایمال می‌کند.

این کارخانه برای جلوگیری از مطالبه‌گری کارگران از آنها امضا گرفته است که سنوات، عیدی و حق بیمه‌شان را پرداخت کرده است.

یکی از کارگرانی که مشغول آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی در شوش است گفت: «ما حدود ۴۵ کارگر هستیم که برخی از دو سال پیش مشغول آماده‌سازی کارخانه بوده‌اند. کارفرما به صورت روزمزد به ما حقوق می‌دهد و هر روز که کار نکنیم، پولی هم دریافت نمی‌کنیم.»

او با بیان اینکه کارگران این پروژه بیمه هم نیستند، افزود: «کارفرما از کارگران امضا گرفته است که سنوات و عیدی و حق بیمه‌شان را پرداخته است در حالی که اینطور نیست.»

این کارگر ادامه داد: «اگر ما کارگر روزمزد هستیم چرا از ما تعهد گرفته شده که حقوق خود را دریافت کرده‌ایم؟ من شش ماه است در این پروژه مشغول کار هستم و کسانی هم هستند که از دو سال پیش در این پروژه مشغول بوده‌اند. چه مدت باید کار کنیم که کار مستمر به حساب آید و از حقوق و مزایای کار ثابت برخوردار باشیم؟ »