- - https://andisheh-nou.org -

گزارشی از تداوم اعتصاب ده ها درویش زندانی در اعتراض به محدودیت های اعمال شده بر نورعلی تابنده

ده ها تن از دراویش زندانی در اعتراض به محدودیت ها و فشارهای اعمال شده بر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، دست به اعتصاب غذا زده اند. در حالی که اعتصاب غذای این زندانیان در روزهای گذشته آغاز شده، روز جاری فایل صوتی برخی زندانیان منتشر شده که موید خبر تداوم اعتصاب غذای این افراد است. گفته می شود ۶۹ تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ و ۳ تن از دراویش زن زندان اوین در اعتصاب غذا هستند. گفته می شود دهها تن نیز در خارج از زندان به این اعتصاب پیوسته اند. دراویش معترض می‌گویند دیدارها و رفت و آمدهای نورعلی تابنده و ملاقات های منظم هفتگی در منزل او به شدت محدود شده است.

اعتصاب غذای این زندانیان که شامل ۶۹ درویش گنابادی مرد در زندان تهران بزرگ و ۳ درویش گنابادی زن در بند زنان زندان اوین (سپیده مرادی، شکوفه یداللهی و سیما انتصاری) است، در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده بر دیدارها و رفت‌وآمدهای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی صورت گرفته است.
در حالی که اعتصاب غذای این زندانیان در روزهای اخیر آغاز شده، روز جاری انتشار فایل صوتی برخی زندانیان از جمله کسری نوری و محمد شریفی مقدم موید تداوم این وضعیت شده است. همزمان با این اعتراضات گفته می شود نورعلی تابنده نیز به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته دراویش معترض، رفت و آمدها به محل گردهمایی دراویش (حسینیه امیرسلیمانی) و منزل نورعلی تابنده جهت انجام ملاقات‌های منظم هفتگی شدیدا محدود شده است. آنها همچنین نگران سلامتی رهبر دینی خود هستند.