- - https://andisheh-nou.org -

مجمع عمومی سازمان ملل یک صدا تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را برای بار بیست و هشتمین بار محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در رأی‌گیری پنحشنبه ۷ نوامبر/ ۱۶‌آبان از بین ۱۹۳ کشور حاضر در صحن مجمع عمومی، ۱۸۷ کشور به قطعنامه محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه کوبا رأی دادند. ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و برزیل به این قطعنامه رأی منفی و دو کشور هم رأی ممتنع دادند.

سه‌شنبه ۵ نوامبر/ ۱۴ آبان دولت آمریکا انجام مبادلات فرهنگی و آموزشی با کوبا را متوقف کرد. در قطعنامه سازمان ملل اعلام شده که نگرانی آمریکا از نقض حقوق بشر در کوبا بی‌مورد است.

بر اساس سندی که دو روز قبل به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسید، ایالات متحده  ارائه کمک‌های مالی، مشاوره‌ای و پشتیبانی در امور فرهنگی و آموزشی  به کوبا را متوقف کرد. مقامات یا کارمندان کوبا نیز نمی‌توانند تا  سال ۲۰۲۰  در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی آمریکا شرکت کنند.

آمریکا برای نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کوبا را تحریم کرد.

قطعنامه سازمان ملل از نظر قانونی آمریکا را ملزم به لغو تحریم‌ها علیه کوبا نمی‌کند، بلکه صرفاً جنبه نمادین دارد و نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی با تحریم کوبا موافق نیست.

رئیس جمهوری آمریکا دسامبر/ دی سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی در ۲۰ سال گذشته را علیه کوبا اعمال کند.