- - https://andisheh-nou.org -

الجعفری: بازگرداندن جولان اشغالی جزو اولویت‌های سوریه است

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه به شمار می‌رود و بازگرداندن آن از طریق قانون بین‌الملل جزو اولویت‌های دمشق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری روز دوشنبه در نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه افزود: کشورهای بنیانگذار سازمان ملل هنگام تاسیس این سازمان، استناد به مبانی حقوق بین‌الملل و در صدر آن محترم شمردن حاکمیت کشورها و مساوات بین آنها و مردود شمردن دخالت در امور داخلی کشورها را مورد تاکید قرار دادند.

وی با انتقاد از نگاه ابزاری برخی قدرت‌ها به این نهاد بین‌المللی افزود: شماری از کشورهای بانفوذ غربی در تلاش برای سلطه بر سازمان ملل، آن را از مسیر خود منحرف و به ابزاری برای خدمت به طرح‌های سلطه جویانه خود تبدیل کردند. بنابراین، ازهمان ابتدای تاسیس سازمان همواره شاهد افزایش بحران‌ها و جنگ‌ها بوده‌ایم.

الجعفری خاطرنشان کرد که ملت‌های عرب منطقه همواره قربانی این اقدامات خصمانه و بحران‌های ساختگی بوده و هستند.

وی با اشاره به اشغال سرزمین های فلسطین، جولان سوریه و جنوب لبنان و ناتوانی سازمان ملل به ویژه شورای امنیت در اجرای تصمیماتش برای پایان دادن به چنین اشغالگیری‌هایی را نمونه هایی از این دست برشمرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی به تلاش برای مخدوش کردن تاریخ جولان اشغالی سوریه، غارت منابع و تغییر نشانه‌های جمعیتی و هویت ملی سوریه از طریق سلطه بر این اراضی با هدف گسترش شهرک‌های غیر قانونی و ایجاد طرح‌های جدید اشغالگرانه، ادامه می دهد.

الجعفری همچنین با یادآوری موضع ثابت کشورش تاکید کرد که سوریه همواره از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تضمین بازگشت آوارگان دفاع می‌کند.

ایرنا