- - https://andisheh-nou.org -

حمله گارد ویژه به تجمع اعتراضی کارگران هپکو!

در ادامه اعتراضات کارگران کارخانه #هپکو ۹۰۰ کارگر در دو روز اخیر اعتراضات را ادامه داده اند و خواهان تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت شده اند. کارگران هپکو با تجمع در مسیر راه آهن شمال – جنوب و مسدود کردن این مسیر اعتراض خود را اعلام کردند.
طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، روز ۲۵شهریور ۹۸، تعدادی از کارگران هپکو، در اعتراض به حقوق های معوقه خود، در زیر پل شهید بختیاری بر محدوده ریل راه آهن اعتصاب کردند و ریل راه آهن را مسدود کردند. به دنبال این اعتصاب، مأموران گارد ویژه به صورت وحشیانه به کارگران حمله کردند که منجر به زخمی و بستری شدن تعدادی از کارگران شد.علاوه بر ضرب و شتم شدید کارگران هپکو از سوی نیروهای گارد ویژه، گروهی از کارگران نیز بازداشت شده اند.در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد و اسامی بازداشت شده‌گان در دست نیست، اما بنا به گزارش های محلی۲۸ تن از کارگران دستگیر و بیش از ۱۵ تن دچار جراحات شدید و یا سطحی شده‌اند که تعدادی از این کارگران برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
هرگونه رفتار ضد انسانی و برخورد پلیسی و امنیتی با کارگران و حق‌طلبی آنان محکوم است و حمایت و دادخواهی تمامیت طبقه کارگر از کارگران #هپکو را بدنبال خواهد داشت.

کانال مستقل کارگران هفت تپه و کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه