- - https://andisheh-nou.org -

شورای‌‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی‌ فرهنگیان‌ ایران: فعالانه در تجمع 4 شهریور شرکت کنیم

پیش کسوتان فرهنگی چقدر و چند بار باید در کف خیابان بنشینند و از مسوولان دروغ تحویل بگیرند ؟!

جمعیت فراوانی از پیش کسوتان فرهنگی بارها به شکل گروهی و فردی در مقابل ادارات و سازمان های مختلف دولتی به امید تلنگر زدن بر مسئولان امر جهت اجرای قوانین مصوب همین مجلس شورای اسلامی٬ بویژه اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور بهبود وضعیت دستمزد و پوشش بیمه کارآمد و پرداخت به موقع و یکجا پاداش بازنشستگی و غیره … تجمعاتی برگزار نموده اند.

بازنشستگان بزرگوار بارها در مقابل مجلس،«خانه‌ی ملت»، وزارت کار و رفاه، وزارت آموزش وپرورش، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و… تجمع کرده و در قالب طومار، بیانیه، ، گفت‌وگو، رایزنی و…. خواسته های کاملا برحق خویش را بیان نموده اند ! و به دفعات در جلسات مختلف حضوری و یا از طریق اخبار و نشریات ٬ وعده و وعیدهایی را شنیده و خوانده اند! ولی دریغ از کمترین توجه و رسیدگی عملی از طرف مسئولان مربوطه. حتی تاکنون گوشه ای از این مطالبات براورده نشده‌است.

در مقام سخن، از مسئولان حکومتی و دولتی بیشمار واژه و تمجیدهای توخالی در مقام شامخ و جایگاه بازنشستگان و پیش کسوتان شنیده ایم۰ هرگاه مسئولی در سطوح مختلف٬ مستقیم و غیر مستقیم به پرسش یا موضوعی در خصوص این عزیزان بر می خورد ٬ یا در جمعی از این بزرگواران قرار می‌گیرد، چنان با جملات و واژگان بازی می کنند و در حرمت و شان و جایگاه و تجربه بازنشستگان و پیش کسوتان خضوع و جانبداری از خود نشان می دهند که گویی همین فردا آستین همت برای ترفیع حقوق و خواسته های این بزرگواران بالا زده و نه تنها تمام دستمزد و حقوق عقب مانده آنها را پرداخت می کنند بلکه چند پله ای نیز بر جایگاه منزلتی و معیشتی آنان می افزایند!

همه‌ی این حرف و حدیث ها و ثنا گویی ها و قول دادن‌ها گویا راه فراری بوده است از شرمندگی و شرمساری که در مقابل کوتاهی و قصوری که در قبال حقوق همه جانبه‌ی بازنشستگان تا کنون انجام داده اند! و از فردا نیز چرخ بر همان مدار بی مهری می چرخد و این سال خوردگان و میان سالان ما هستند که چشم امید به فرداهای نامعلوم به انتظار می‌نشینند! و هر از چندگاهی هم ناچارند مجددا تصمیم بگیرند برای پیگیری حقوق مغفول مانده خود تجمعی در کف خیابان ها برگزار نموده و حقوق پایمال شده ی خویش را فریاد بزنند !

شورای‌‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی‌ فرهنگیان‌
ایران نه تنها چنین بی توجهی و ظلمی را در شان و منزلت بازنشستگان نمی داند٬ بلکه آن را نوعی دهن کجی به قشری عزیز و بزرگوار می‌شمارد که بهترین فرصتهای زندگی و انرژی جوانی خویش را برای تربیت نسل امروزی و آینده صرف کرده و در راه تربیت آن ها ضمن تحمل مشقت های, زیاد٬ کمترین کاستی از خود بجا نگذاشته اند!

این بی مهری و عدم وظیفه شناسی مسئولان امر امروزی٬ نه تنها بی احترامی و ظلم به استادان دیروز خود است٬ بلکه می تواند از انسانیت نیز بدور باشد! که بگذارند صاحبان حقی چون معلمان بازنشسته با هزاران مشکل کوچک و بزرگ جسمی و روحی ناچار شوند بر سنگ فرش خیابان های شهرهای مختلف بنشینند تا حقوق پایمال شده ی خویش طلب نمایند!

روز دوشنبه مورخه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ تجمعی کاملا صنفی از طرف فرهنگیان بازنشسته اعلام شده است.

شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌
ایران از تمام فرهنگیان می خواهد از خواسته های صنفی پیش کسوتان حمایت نموده و در تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار رفاه وامور اجتماعی شرکت فعال داشته باشند۰

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران تمام قد از حقوق و مطالبات صنفی فرهنگیان بازنشسته و شاغل و دانش اموزان دفاع می کند و پیگیری امور صنفی مجموعه آموزش پرورش را وظیفه خود می‌داند.

ما از مسئولان مربوطه می خواهیم برای پیش گیری از ظلم جاری بر جامعه ی فرهنگیان بویژه بازنشستگان عزیز و اجرای قوانین و مصوبات مربوطه ٬درجهت افزایش حقوق و دستمزد طبق قانون (ماده ۶۴)و با توجه به نرخ تورم تلاش نموده و از دغدغه های معیشتی آنها به‌ ویژه در این روزها که گرانی و تورم افسار گسیخته امان ان ها را بریده است بکاهند.

به امید توجه و اعتلای جایگاه معلمان بویژه بازنشستگان عزیز فرهنگی.