- - https://andisheh-nou.org -

هشدار شدید اللحن تجاری چین به آمریکا

چین بار دیگر به آمریکا هشدار داد تا آخرین نفس در جنگ تجاری با این کشور مبارزه خواهد کرد و هر اقدام اشتباهی از سوی واشنگتن را تلافی می کند.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که امروز شنبه منتشر کرد بشدت از آمریکا انتقاد کرد و افزود که نبرد تجاری با آمریکا ادامه می یابد آمریکا و ترامپ نباید درباره اراده راسخ ملت و حکومت چین در این مبارزه تجاری دچار سوء قضاوت شوند.

وزارت بازرگانی چین در این ارتباط از واشنگتن خواسته است تا درباره اوضاع قضاوت اشتباه نکند و عزم راسخ چین را سست ننگرد و فورا اشتباه خود را اصلاح کند در غیر این صورت، آمریکا در انتظار عواقب آن باشد.

این هشدار پس از آن صادر می شود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در توئیتی اعلام کرد که تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرد که تعرفه ۱۰ درصدی که روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی در نظر گرفته است به تلافی تعرفه ۷۵ میلیارد دلاری چین به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او از شرکت های آمریکایی هم خواسته است که به دنبال بازارهای دیگری بجز چین برای فعالیت خود باشندو بسرعت چین را ترک کرده و به کشورهای دیگر بروند و یا اینکه کسب و کارشان را به آمریکا منتقل کنند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در مطلبی هشدار آمیز و شدید اللحن خطاب به آمریکا نوشته است چین برای دفاع از منافع خود که فناناپذیر به حساب می آید، به نبرد و مبارزه با واشنگتن ادامه خواهد داد.

این روزنامه نوشت چین قدرت ادامه این نبرد را دارد و به آمریکا هشدار می دهد که در حال قربانی کردن منافع آمریکا و ملت آمریکا است.

روزنامه مردم از واژه «بربریت» برای نام بردن از آمریکا استفاده کرده و آورده است که از منافع خود تا پایان حراست می کنیم و برای مقابله با هر چالشی آماده هستیم تاریخ ثابت می کند آن طرفی که در مسیر عدالت حرکت می کند آخرین لبخند را بر لب خواهد داشت.

گزارش ها حاکی است آمریکا احتمالا برای افزودن بر فشارها بر چین از کشورهای دیگر متحد این کشور درخواست همکاری خواهد کرد تا جامعه جهانی را علیه پکن بسیج کند.

افزایش تنش های تجاری میان چین و آمریکا درست یک روز پس از آن صورت می پذیرد که «لری کودلف» معاون هیات مذاکرات آمریکا از ارتباط سازنده میان دو کشور قبل از شروع گفت و گوها در ماه سپتامبر خبر داده بود.

تعرفه های جدید چین روی بیش از ۵ هزار کالای آمریکایی در دو نوبت در روزهای اول و ۱۵ سپتامبر (10 و 2 شهریور 1398) اعمال می شود و تعرفه بازگشتی ۲۵ درصدی روی خودروهای وارداتی آمریکا هم از روز ۱۵ دسامبر اعمال خواهد شد.

روزنامه اقتصاد چین هم خواستار آن شده است که کالاهای بیشتری از آمریکا از جمله نفت و خودروی این کشور مشمول تعرفه های سنگین شود.