- - https://andisheh-nou.org -

اعتصاب، اعتراض، تجمع، حق مسلم ماست. دادگاه محل محاکمه غارتگران و اختلاس گران باید باشد، نه محل دادگاهی کارگران گرسنه.

پرونده ۱۰ نفر از کارگرانی که در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، در اعتراض به حقوق و مزایای عقب افتاده ، طرح طبقه بندی مشاغل، عدم تمدید دفتر چه های بیمه و وضعیت قرار داد های کار و… بصورت مسالمت آمیز دست به تجمع زده بودند هنوز مفتوح می باشد.

قبلا گفته شد که ، اسد بیگی و شکوهی مسئول حراست شرکت نیشکر هفت‌تپه و برخی از اعضای شورای اسلامی کار ، برای ایجاد رعب و وحشت کارگران گرسنه در هفت تپه دست به هر توطئه ای خواهند زد تا کارگران حق خواه و معترض را جهت سرکوب ،به دادگاه بکشانند.

ما قبلا یاد آور شدیم که دست هایی در پشت پرده قرار دارد و این اشباح با هر امکانی که در اختیار دارند می توانند رای دادگاه را به نفع کارفرمایان و به ضرر کارگران گرسنه رقم بزنند.

ما شنیدیم که رئیسی، قصد دارد با فساد در دستگاه قضایی مبارزه کند!، گفتم این‌فساد و این بی حقوقی ها در دادگاه شوش مشهود است.
گفتیم که کارگران گرسنه هفت تپه بدون هیچ دلیلی محاکمه می شوند و احکام‌ زندان و شلاق برای آنها صادر می شود.

ما گفتیم که وکیل کارگران هفت تپه، خانم فرزانه زیلابی با حضور در دادگاه توانسته است بر اساس مستندات ثابت کند که کارگران هفت‌تپه در یک تجمع مسالمت آمیز تنها از حق خود به دفاع برخواسته اند و هیج جرمی مرتکب نشده اند.

گفته شد که شورای اسلامی کار بنابه دستور خطیبی، نماینده اسد بیگی کارگران را ترغیب می کنند که با رجوع به کارفرما و دادن تعهد به عدم برگزاری تجمع در شرکت، جلب رضایت کار فرما را فراهم کنند.
گفتیم که این همکاری دادگاه و کار فرما برای گرفتن تعهد های غیر قانونی، در این راستا می باشد که کارگران برای کسب مطالباتشان دست به هیج اعتراضی نزنند، چرا که هر کارگری که از حق خود دفاع کند سر و کله ان‌ با دادگاه!! زندان و شلاق خواهد بود!

هم سرنوشتان؛
دست های پشت پرده برای خاموش کردن صدای کارگران گرسنه در دادگاه شوش، همچنان به کار خود ادامه می دهد.
دست هایی که حافظ منافع کار فرمایان و سرمایه داران هستند ، دست هایی که صدای اعتراض کارگران گرسنه را با ایجاد فضای رعب و وحشت جواب می دهند و با اتکاه به دادگاه ،احکام زندان و شلاق را برای کارگران گرسنه صادر می کنند.

نباید کارگرانی که مورد بی حقوقی قرار می گیرند و دسترنج آنها غارت می شود در دادگاه مورد محاکمه قرار گیرند. در دا گاه باید غارتگران، مفسدان، دزدان و جنایتکاران محاکمه شوند.
متاسفانه اما ما شاهد هستیم که این روند کاملا وارونه است، دزدانی که حاصل کار و رنج کارگران را بالا می کشند آزاد هستند و با دست های پشت پرده کارگران حق خواه و گرسنه را به چهار میخ می کشند.
در دنیای وارونه، همه چیز وارونه است ظالمان و ستم کاران، در رفاه و آسایش و امنیت زندگی می کنند، اما تولید کنندگان تمام نعمات مادی، در فقر و گرسنگی!
در این دنیای وارونه دادگاه هم برای گرسنگان حکم بی دادگاه را داد.
دادگاه زمانی دادگاه است که حق را به حق دار برساند، در غیر اینصورت باید گفته شود بی دادگاه.

سندیکای کارگران هفت تپه به دادگاه کشاند کارگرانی که برای احقاق حقوق پایمال شده دست به آعتراض میزنند و برای آنها پرونده سازی می شود را محکوم کرده و خواستاریم که سریعا به این روند ضد کارگری پایان داده شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه
۳۰ مرداد ۹۸