- - https://andisheh-nou.org -

تعطیلی «مدارس‌ طبیعت» به دلیل امور غیرشرعی و ایدئولوژی‌ توده ای!

در طی چند سال گذشته عملکرد مدارس طبیعت با استقبال وسیع و پشتیبانی مردم روبرو شده است.

به گزارش ایسنا «مدارس طبیعت»، ایده نو و خلاقانه‌ای که در ایران چندسالی بود فعالیت خود را آغاز کرده بود و مجوزش زیر نظر سازمان حفاظت از محیط زیست صادر می‌شد، اکنون پس از استقرار مدیر جدید سازمان، مجوزهایش لغو شده و یکی‌یکی تعطیل می‌شوند.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط ‌زیست، به نقل از مراجع تقلید گفته مدارس طبیعت “غیرشرعی و ایدئولوژی‌اش غیردینی است” و در شرح دلایل تعطیلی مدارس طبیعت می گوید مراجع دینی مدارس طبیعت را “غیرشرعی” و وزارت اطلاعات، بنیان‌گذاران آن را “توده‌ای” می‌داند! کلانتری تصریح کرد: گفته می‌شود که در مدارس طبیعت ایدئولوژی‌های غیردینی تبلیغ می‌شود. برای مثال سگ به جای خواهر و گربه به جای برادر تلقی می‌شود”!

مدرسه طبیعت، یک الگوی ارائه آموزش در فضای باز است که در آن دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌های شخصی، اجتماعی و فنی از فضاهای طبیعی بازدید می‌کنند. اینکار فرایندی الهام‌بخش است که به کودکان، جوانان و بزرگسالان فرصت‌هایی برای رشد اعتمادبه‌نفس از طریق یادگیری در فضای طبیعی ارائه می‌دهد.

 

Image result for ‫مدارس طبیعت‬‎

به گزارش روزنامه  شرق این مدارس که در ابتدا در کشورهای اروپایی شکل گرفتند، در ایران به همت عبدالحسین وهاب‌زاده، صاحب‌نظر حوزه محیط زیست، به ایران آمدند و بومی‌سازی شدند. اولین مدرسه طبیعت در ایران سال ۹۳ در مشهد افتتاح شد. تاکنون ۹۰ مدرسه طبیعت در  سطح استان‎‌های کشور تأسیس شده اندکه تا سال ۱۳۹۶ سازمان حفاظت از محیط ‌زیست برای ۵۰ مدرسه مجوز صادر کرد. در طی چند سال گذشته عملکرد مدارس طبیعت با استقبال وسیع و پشتیبانی مردم روبرو شده است.

 

مدرسه طبیعت