- - https://andisheh-nou.org -

ده‌ها تن از هنرمندان و نویسندگان ایران خواستار تجدیدنظر در حکم ۱۰ سال زندان ارس امیری شدند

بیش از ۳۵۰ نفر از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی ایران در نامه‌ای به سران سه قوه، خواستار تجدیدنظر در «حکم ناعادلانه ۱۰ سال زندان برای ارس امیری»  شدند.

امضا کنندگان این نامه تأکید کردند افرادی مانند ارس امیری «شایسته حمایت وقدردانی‌اند، نه زندان و تهمت و محرومیت.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه٬ روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) خبر داده بود که یک شهروند دوتابعیتی دیگر با اتهام «جاسوسی» به زندان بلند مدت محکوم شده است.

ارس امیری، کارمند شورای فرهنگی بریتانیا است.

چند ساعت بعد از صدور حکم ده سال زندان برای یک زن ایرانی تبار توسط قوه قضائیه ایران، وزارت خارجه انگلیس و همچنین شورای فرهنگی بریتانیا، نهادی که این زن در آن شاغل بود، به این حکم واکنش نشان دادند.

دفتر وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به رویترز از صدور این حکم ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه توضیح داد که این پرونده به «نفوذ فرهنگی دولت انگلیس و شورای فرهنگی بریتانیا» مربوط بوده است.

این فعالان فرهنگی در نامه خود ارس امیری را «یکی از جوانان خوش‌آتیه» خوانده‌اند که «با ارائه هنر و فرهنگ ایران درعرصه بین‌المللی، سهم بسزایی در یادآوری تاریخ و فرهنگ این کشور و احترام به آن در میان مردم جهان داشته و دارد.»

ابوتراب خسروی، مراد فرهادپور، ارژنگ کامکار، لیلی گلستان، باربد گلشیری، سیامک گلشیری، مهدی یزدانی خرم، احمد پوری، محمد رضایی راد، بهزاد شیشه‌گران و سعید عقیقی برخی از امضاکنندگان این نامه هستند.

ارس امیری حدود دو هفته پیش در نامه‌ای اعلام کرد که نهادهای امنیتی از وی درخواست همکاری کرده بودند.