- - https://andisheh-nou.org -

اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی احمد آباد و سیرجان به معوقات مزدی

شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی احمدآباد رفسنجان و سیرجان هرمزگان به عدم پرداخت معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن به خبرنگار ایلنا گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن نواحی احمدآباد و سیرجان که تحت مسئولیت یکی از شرکت‌های پیمانکاری راه‌آهن مشغول کارند، دیروز و امروز (۵ و ۶ مرداد ماه) به عدم پرداخت معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی آنها دو تا سه ماه (اردیبهشت، خرداد و تیر ماه ۹۸) به تاخیر افتاده و درخواست آنها تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی است. آنها از عملکرد بخش خصوصی نیز رضایت ندارند.

به گفته آنها، مشکلات‌ کارگران خطوط ابنیه فنی از ۴ تا ۵ سال قبل زمانی آغاز شد که این بخش زیر بنایی راه‌آهن به بخش خصوصی واگذار شد و آنها از آن زمان تاکنون با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌ها هنوز بی‌عمل مانده که بر مشکلات افزوده نیز شده است.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری نیستند و اساسا باید منابع  مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه آهن تامین شود.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه زاگرس به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم. لطفا مسئولان چاره‌اندیشی کنند.

photo_۲۰۱۹-۰۷-۲۸_۰۰-۱۹-۱۲