- - https://andisheh-nou.org -

وزیر راه در مسیر خصوصی سازی: باید بساط تفکرات سوسیالیستی و مارکسیستی از نظام قیمت‌گذاری برچیده شود!

وزیر راه و شهرسازی به شرایط نامناسب اقتصاد کشور اشاره کرد. وی می گوید: قیمت‌گذاری‌ها با این سیستم موجود از فرمایشات مارکس است و باید به سمت مسلمانی برویم!

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینک باید بساط تفکرات سوسیالیستی و مارکیستی از نظام قیمت‌گذاری برچیده شود، گفت: عده‌ای به دنبال این هستند که با این تفکرات، دست در جیب خلق‌الله کنند و امیدوارم این جسارت وجود داشته باشد که در برنامه ششم توسعه پیشنهاد انحلال سازمان حمایت داده شود.

عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه در شرایط بسیار سختی قرار داریم هیچ تردیدی نیست، گفت: وقتی گفته می‌شود بدهی دولت به مجموعه‌های اقتصادی کشور به بیش از 381 هزار میلیارد تومان رسیده است معلوم است که اقتصاد کشور با یک چالش بسیار بزرگی مواجه است.

وی ادامه داد: همچنین وقتی گفته می‌شود حداقل 1.7 میزان سرمایه کل کشور میزان معوقات بانکی است یعنی در تنگنای مالی بسیار شدیدی قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علی‌رغم تمام این مشکلات می‌خواهیم ایران را آباد کنیم گفت: بنگاه‌داری در ایران در شرایطی انجام می‌شود که به معادل صدهزار میلیارد دلار، چوب حراج زده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرایط امروز به دلیل بی‌توجهی و بی‌تدبیری دولت‌های گذشته ایجاد شده گفت: بی‌تدبیری‌های دولت گذشته باعث شده دولت بدهی بزرگی به مجموعه اقتصادی داشته باشد و در تنگنای مالی شدیدی قرار بگیرد.

آخوندی ادامه داد: اگر امروز مصمم نباشیم و نتوانیم تصمیم بگیریم به طور قطع هزینه بی‌تصمیمی این دولت را هم نسل بعد باید پرداخت کند.

آخوندی با بیان اینکه اگر به کارمان ایمان داشته باشیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم، گفت: توسعه ایران و حداقل توسعه شهری و زیربنایی آن بدون توسعه حمل و نقل ریلی امکانپذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به کیفیت قابل قبولی در محیط زیست کشور برسیم قطعاً تحقق این هدف بدون حمل و نقل ریلی امکانپذیر نخواهد بود و به غیر از حمایت و توسعه صنعت ریلی چاره دیگری وجود ندارد.

آخوندی با تاکید براینکه عده ای قصد دارند با سیاست‌های سوسیالیستی قمیت‌گذاری کنند و صنعت را در ایران کنترل کنند، تاکید کرد: عده‌ای بساطی را با الهام از عقیده و باورهای مارکس راه‌ انداخته‌اند و می‌خواهند با سیاست‌های سوسیالیستی دست در جیب خلق‌الله کنند و باهمین ادعا پز طرفداری از مردم و مصرف‌کننده را می‌دهند.

آخوندی ادامه داد: از برنامه اول تاکنون همواره از برچیده‌شدن قیمت‌گذاری آمیخته با تفکرات سوسیالیستی و مارکسیستی حرف زده می‌شود اما هنوز هم این داستان جان‌سختی می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: اگر به دنبال حمایت از مصرف کننده هستیم باید رقابت در بازار را افزایش دهیم که به تبع آن خدمات رفاهی به مردم افزایش داده می‌شود نه اینکه کسی قیمت‌گذاری کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه امیدوارم عده‌ای جسارت پیشنهاد انحلال قیمت‌گذاری‌های مصوب و انحلال سازمان حمایت را در برنامه ششم توسعه بدهند، گفت: باید بساط سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده که با تفکرات مارکیستی و سوسیالیستی سنگ مصرف کننده را به سینه می‌زنند، برچیده شود.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری‌ها با این سیستم موجود از فرمایشات مارکس است و باید به سمت مسلمانی برویم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مال دزدی خیرات ندارد، گفت: این سازمان‌ها چه کاره هستند که قیمت‌گذاری می‌کنند و اساساً بر مبنای کدام قانون به این سازمان‌ها اجازه قیمت‌گذاری داده می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه معدل فهم عمومی مردم ایران به سمت توسعه کشور است، گفت: کسی به دنبال بازی‌های عوام‌فریبانه نیست و به طور قطع در برابر این حرکت‌های عوام‌فریبانه ایستادگی خواهیم کرد و با قدرت پیش می‌رویم و بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم

آخوندی همچنین با اشاره به مسئولیت ایران در منطقه گفت: ایران در چهارراه جغرافیایی کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد که این چهارراه تاریخی است و اگر از این مزایا بتوانیم استفاده کنیم این موقعیت جغرافیایی نقطه قوت خواهد بود و اگر نتوانیم تصمیمی درست بگیریم به طور قطع نقطه منفی و هزینه آن را باید نسل‌های بعدی پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه کشورهای آسیایی به اتصال به شبکه ریلی ایران نیاز دارند گفت: در حال حاضر ایران از نظر جغرافیایی فرصت بسیار بزرگی دارد.

آخوندی همچنین با بیان اینکه نمی‌توان نقش دولت در حمایت از صنایع را انکار کرد گفت: معتقدم دولت باید همواره از صنایع حمایت کند اما آنچه که موجب پایداری صنعت می‌شود رقابت است.

وی همچنین درباره پیشنهاد تشکیل انواع شوراها گفت: با تشکیل این شوراها مخالف نیستم اما اگر نهادهای جدیدی وارد صنعت شوند قطعاً پیامدهایی است مانند عملکرد سازمان حمایت خواهند داشت و معتقدم وجود نهادهای موازی به ضرر توسعه کشور است و هیچ وقت به فکر ایجاد نهادهای موازی نیستیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط ایران پس از برجام گفت: به طور قطع پس از اجرایی شدن برجام شرایط بهبود خواهد یافت و می‌توانیم نیازها و منابع مالی مورد نیاز را از طریق بازارهای مالی جهانی تامین کنیم و برای نوسازی ناوگان صنایع به دنبال لیزینگ حمل و نقل ریلی خواهیم رفت.