- - https://andisheh-nou.org -

معلمان از نمایندگان مجلس میخواهند: ابلاغ سریعتر قانون مربوط به انجمن، اتحادیه و کانونهای صنفی

برخوردهای ظالمانه با معلمان و کارگران و صدور احکام غیر قابل باور شلاق، زندان و تبعید برای شرافتمندترین افراد این کشور تنها نمونه کوچکی از این برخوردها می باشد .

نمایندگان مجلس شورای اسلامی
اعضای شورای نگهبان

احتراما

خلا قانونی در مورد فعالیت انجمن، جمعیت، اتحادیه و کانون های صنفی از سال 1395 تا کنون خیانت به حقوق تصریح شده مردم در قانون اساسی است.

این خلا قانونی نه تنها مانع از پیگیری مطالبات برحق مردم از طریق قانون گردیده است بلکه فرصتی شده است برای نیروهای امنیتی تا با نادیده گرفتن اصل 26 و 27 قانون اساسی بطور سلیقه ای منتقدین را به بند بکشند.

برخوردهای ظالمانه با معلمان و کارگران و صدور احکام غیر قابل باور شلاق، زندان و تبعید برای شرافتمندترین افراد این کشور تنها نمونه کوچکی از این برخوردها می باشد .
حال که الحاقیه ای در این زمینه در تاریخ 5خردادماه نود و هشت مبنی بر اصلاح ماده 1 و 10 قانون احزاب برای برطرف کردن این خلا قانونی، تصویب شده است، از شما می خواهیم بنا به وظیفه ای که دارید جهت پیشگیری از ضرر و زیان بیشتر مردم، تدبیری اتخاذ نمایید که در کمترین زمان ممکن این قانون به مرحله اجرا رسد زیرا بگفته :

عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون با تغییر قانون تشکل‌ها و احزاب سیاسی بخشی تشکل‌های صنفی و انجمن‌هایی که فعالیت داشتند اما بحث سیاسی نداشتند با مشکلات عدیده ای روبرو شدند تصریح کرد که با این اصلاحیه تکلیف بیش از ۷۰۰ تشکل روشن میشود.

ما معلمان و کارگران بعنوان متضررین از این خلا قانونی و سوء استفاده ضابطین قضایی و نادیده گرفتن اصول 26 و 27 قانون اساسی، از شما مسئولین در کمترین زمان ممکن انتظار پاسخگویی داریم .

محسن عمرانی
عضو کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر
1398/04/17