- - https://andisheh-nou.org -

واکنش رییس هووای برای مقابله با بحران سازی امریکا؛ هوآوی در سال ۲۰۲۰ در فروش گوشی رکورد می زند

رئیس شرکت هوآوی چین به رغم تحریم و فشارهای دولت آمریکا از برنامه این شرکت برای قرارگرفتن هواوی به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش روزنامه چاینا پست، «ژائو مینگ» در پاسخ به تحریم های آمریکا گفت، با در نظر گرفتن شرایط کنونی باید گفت که رسیدن به هدف قرار گرفتن در پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان تا حدودی سخت است اما تمام این سختی ها ما را در رسیدن به اهداف قوی تر می کند.

براساس گزارش سه ماه اخر سال گذشته میلادی، ۴۰۸ میلیون گوشی هوشمند در جهان فروخته شد که در این میان ۷۰ میلیون دستگاه گوشی سامسونگ، ۶۴ میلیون شرکت اپل و ۶۰ میلیون شرکت هوآوی چین بوده است.

مینگ در کنفرانس خبری در شهر شانگهای گفت، هوآوی وضعیت شرایط بعد از تحریم های را به خوبی تحت کنترل قرارداده است زیرا دولت آمریکا به تازگی شرکت های این کشور برای خرید از تجهیزات شرکت هوآوی را منع کرده است.

در هفته گذشته شرکت هوآوی، غول تکنولوژی های مخابراتی چین از تصویب طرح «مجوز دفاع ملی ۲۰۱۹» در کنگره آمریکا که باعث محرومیت این شرکت از حقوق عمومی خود شده است، به یکی از دادگاه های واشنگتن شکایت کرد.

“سونگ لیوپینگ” مدیر بخش حقوقی شرکت هوآوی با صدور بیانیه‌ای درباره این موضوع، طرح قانونی مجوز دفاع ملی را ناقض قانون اساسی خوانده و خواستار لغو آن شده است.

از نظر هوآوی طرح یاد شده مصداق محروم کردن این شرکت از حقوق عمومی و مانعی در مسیر فعالیت‌های آن است.

پیشتر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود آن دسته از همکاری ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

این اقدام به این معناست است که نسخه های جدید گوشی های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند، دسترسی به سرویس های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می دهند.

دولت چین پیش از این تاکید کرده بود ممنوعیت های آمریکا علیه هواوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.

ایرنا