- - https://andisheh-nou.org -

مک‌کارتیسم (McCarthyism) در اسرائیل زنده است: تخریب شخصیت استادان چپگرا در وب سایت جدید یک گروه فاشیستی

حزب کمونیست اسراییل  ۱۸ مه ۲۰۱۹

روز سه شنبه ۱۴ مه یک سازمان فاشیستی اسرائیل اعلام کرد که وبسایت جدیدی را راه اندازی کرده است که استادان “ضد صهیونیست و چپ گرای”  دانشگاه های  اسرائیل را معرفی کرده و از دانشجویان دعوت می کند  تا از استادانی که “صحبت های ضد اسرائیلی می کنند” شکایت کنند.

سازمان “ایم تیرزو” اعلام کرده است که  وب سایت مک کارتیست “استاد خود را شناسایی کنید”  تا کنون فهرستی از ۸۵ فرد دانشگاهی  را انتشار  داده  که  شامل  اعضای  جبهه دموکراتیک صلح و برابری (حداش) و اعضای  حزب کمونیست اسرائیل  است   که متهم  به فعالیت هایی مانند حمایت از تحریم کردن  اسرائیل یا دست داشتن  ارتش اسرائیل در جنایات جنگی می  باشند.  سایت “استاد خود را شناسایی کنید” شامل یک فرم است که به کاربران این فرصت را  می دهد تا  شکایات خود را در مورد “اساتید ضد صهیونیستی و موارد ضد صهیونیسم در دانشگاه ها” ارسال نمایند.

“ایم تیرزو”  اعلام  می  کند  که در دانشگاه ها فعالیت می کند تا  “از صهیونیسم در  مقابل  حمله  داخلی  محافظت نماید”. این  وب سایت جدید توسط کمیته روسای  دانشگاه های  اسرائیل  به شدت  مورد انتقاد قرار گرفته است : “ایم تیرزو” سیاست  پاپوش سازی  توسط سازمان های سیاسی افراطی با منافع سیاسی شیطانی را دنبال می کند.”

این کمیته اضافه کرد که: “ما باید  این روند اتهام  و ارعاب را  فورا متوقف کنیم” و  هشدار داد  که این سایت به شهرت اسرائیل لطمه وارد خواهد کرد. “در دانشگاه های یک حکومت دموکراتیک، سخنرانان و دانشجویان نباید از صحبت کردن، سوال کردن و زیر سوال بردن [سیاست های دولتی] هراس داشته باشند”.