- - https://andisheh-nou.org -

انتقال به بند عمومی زندان اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت امیرحسین محمدی فر و ساناز الهیاری

امیرحسین محمدی فر، سردبیر و ساناز الهیاری، عضو هیات تحریریه نشریه گام، زوجی که از دیماه سال گذشته در بازداشت بسر می برند، حدود یک هفته پیش از بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شدند. پرونده آنها در شعبه ۷ دادسرای شهید مقدس تهران با طرح اتهام “مشارکت در تشکیل گروه و اداره آن، با هدف برهم زدن امنیت کشور” در حال بررسی است. این زوج تاکنون از داشتن وکیل محروم بوده و از شرایط سخت ناشی از بازداشت موقت طولانی رنج می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرحسین محمدی فر و ساناز الهیاری زوج بازداشتی و از  اعضای نشریه گام، یک هفته است که از بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شده اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “این زوج که از مدتها قبل به دفاع از حقوق صنفی و قانونی کارگران مشغول بودند، پس از اعتراضات صنفی کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد، به اتهام واهی “مشارکت در تشکیل گروه و اداره آن، با هدف برهم زدن امنیت کشور” دستگیر شدند”.

این منبع در ادامه گفت: ” پرونده های قضایی آنها نیز در شعبه ۷ دادسرای شهید مقدس تهران به ریاست بازپرس شاه محمدی در حال رسیدگی است و از یک هفته پیش این زوج از بند امنیتی ۲۰۹ تحت کنترل وزارت اطلاعات به بند عمومی زندان اوین تحت کنترل سازمان زندانها منتقل شده اند. آنها تاکنون از داشتن وکیل محروم بوده و در شرایط سخت روحی ناشی از بازداشت موقت طولانی به سر برده و در رنج هستند از جمله اینکه از ملاقات آنها ممانعت به عمل می آید”.

این دو شهروند اندکی پیش از امیر امیرقلی دیگر عضو هیات تحریریه نشریه گام، در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی ب [1]ازداشت شده بودند. این افراد طی سال گذشته در حمایت از کارگران و به ویژه تجمعات اعتراضی کارگران شرکت ملی فولاد اهواز و مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در این نشریه مطالبی نوشته بودند.

گفته می شود پرونده این زوج در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ برای تعیین شعبه به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.