- - https://andisheh-nou.org -

پیام آمریکا بوسیله ارسال ناوگروه جنگی آبراهام لینکلن بسوی خلیج فارس

 

به گزارش نیویورک تایمز جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا دیروز  ۱۵ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای خطاب به تهران گفت: در واکنش به مجموعه‌ای از تهدیدها و هشدارها ایالات متحده آمریکا ناوگروه “یواس‌اس آبراهام لینکلن” و شماری بمب‌افکن در منطقه تحت نظارت “سنت کام”  به خاورمیانه اعزام شده است“.

“سنت کام”،‌ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است. روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در واکنش به اقدام دولت ترامپ در مورد گنجاندن سپاه در فهرست گروه های تروریستی، در مقابل “سنت کام” را یک هدف نظامی و سازمان تروریستی اعلام کرد.

جان بولتون همچنین اعلام کرد که “هدف از استقرار [ناوگروه دریایی] ارسال یک پیام روشن و بدون ابهام به رژیم ایران است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده  آمریکا و یا متحدان ما با نیروی سختی مواجه خواهد شد… آمریکا در پی جنگ با ایران نیست ولی به هر حمله‌ ای  چه از سوی سپاه پاسداران و یا از طرف سایر نیروهای مسلح واکنش نشان خواهد داد.”.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در جواب به این سوال که آیا این پیام مستقیمی به تهران فرستاده شده گفت: ایرانی‌ها دقیقاً می‌دانند که نیت ما در مورد  تهدیداتی که آن‌ها در سراسر جهان متوجه منافع آمریکا کرده‌اند،‌ چه است

اخیرا کشتی های ناو گروه آبراهام لینکلن و واحدهای نظامی آن در دریای مدیترانه با نیروهای بریتانیا، اسپانیا و فرانسه به آموزش و تمرین مشغول بودند.