- - https://andisheh-nou.org -

گلرخ ابراهیمی با تودیع وثیقه آزاد شد

گلرخ ابراهیمی ایرایی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین روز دوشنبه از زندان آزاد شد. علیرغم پایان یافتن دوره محکومیت وی، با توجه به اینکه پرونده دیگری علیه این فعال مدنی در دوره زندان مفتوح شده است این آزادی همراه با تودیع قرار صورت گرفته است.

به گزارش هرانا گلرخ ابراهیمی با پایان دوران محکومیت از بابت پرونده اول خود و تودیع قرار کفالت ۶۰ میلیون تومانی از بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی مفتوح شده است آزاد شده است. خانم ایرانی در تاریخ ۱۵ شهریور سال ۹۳ به همراه همسرش آرش صادقی بازداشت و دو روز در خانه امن سپاه نگهداری و سپس بعد از تحمل ۲۰ روز سلول انفرادی در بند ۲-الف سپاه با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی آزاد شد.
ماموران سپاه ثارالله در تاریخ سوم آبان ماه سال ۹۵ بدون احضاریه کتبی جهت اجرای حکم حبس وی را بازداشت کردند. قاضی صلواتی وی را درحالی که در بیمارستان تحت عمل جراحی بود، به طور غیابی به اتهامات “توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی علیه نظام” به ۶ سال حبس محکوم کرد که این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ به ۵ سال کاهش یافت و بعد از مدتی شامل عفو شده و به ۲ سال و نیم تقلیل پیدا کرد.
این کنشکر مدنی همزمان با تحمل حبس در بند زنان زندان اوین با گشایش پرونده جدیدی روبرو شده که این پرونده نیز در شعبه ۵ دادسرای اوین در حال بررسی است.

لازم به یادآوری است همسر این زندانی، آرش صادقی نیز هم اکنون در حال تحمل حبس در زندان رجایی شهر کرج است.
وی از مهرماه سال ۹۶ از زندان اوین به این زندان تبعید شده و از چندی پیش به دلیل ابتلا به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی خارج کردن تومور از ناحیه دست راست قرار گرفت و درمان این زندانی به دلیل تعجیل تعمدی مسئولین زندان برای بازگرداندن او به زندان نیمه تمام ماند. آرش صادقی علاوه بر عفونت شدید ناحیه جراحی شده، تورم و کبودی و از بین رفتن عصب های حسی دست راست، به دلیل عدم رسیدگی مناسب پزشکی دچار مشکلات قلبی و فشار خون بالا نیز شده است. آرش صادقی همچنین به دلیل اثرات اعتصاب غذای طولانی از مدت‌ها قبل دچار مشکلات گوارشی شده و در هضم هر نوع غذا به غیر از سوپ و غذاهای آبکی ناتوان است.