- - https://andisheh-nou.org -

دادستان اوکراین از دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور پرده برداشت

دادستان کل اوکراین اعلام کرده است که آمریکا فهرستی از اشخاص اوکراینی به این دستگاه داده است تا از پیگرد قانونی در خصوص فساد در امان بمانند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، یوری لوتسنکو گفت که ماری یووانوویچ سفیر آمریکا در اوکراین در دیدار با وی، فهرستی به وی داده که افراد داخل آن نباید در هیچ شرایطی تحت تعقیب قرار بگیرند.

دادستان کل اوکراین با غیرقابل قبول خواندن این درخواست از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که آمریکا هنوز به وعده چهار میلیون دلاری خود برای کمک به اوکراین عمل نکرده است.

به گزارش رسانه روسی، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات دادستان کل اوکراین اعلام کرده که مبلغی که قرار بود به این سازمان پرداخت شود صرف امور دیگری شده است چرا که اراده‌ای در اوکراین برای اجرای اصلاحات واقعی دیده نمی‌شود.

گفته می‌شود سفارت آمریکا در کی‌یف در بیانیه‌ای، اظهارات دادستان کل اوکراین مبنی بر ارایه فهرستی از سوی آمریکا برای مصونیت از پیگرد قضایی را دروغ خوانده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که بیان چنین مطالبی از سوی دادستان اوکراین تلاش برای ضربه زدن به اعتبار سفیر آمریکا در کی‌یف است.

گفتنی است آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی از تغییر حکومت در اوکراین در سال ۲۰۱۴ که به روی کار آمدن حکومت غربگرا در کی‌یف منجر شد، حمایت کرد.

واشنگتن همچنین مدعی است که در سال‌های اخیر چند ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده است.
ایرنا