- - https://andisheh-nou.org -

آمریکا و انگلیس کلاه سفیدها را در سوریه ایجاد کردند

 ‘حسام الدین آلا’ نماینده دائم سوریه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو روز چهارشنبه گفت: آمریکا و انگلیس گروه موسوم به «کلاه سفیدها» را در سوریه به عنوان بازوی گروه های تروریستی ایجاد و به آن ها کمک مالی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، آلا که در یک همایش در مقر سازمان ملل متحد در ژنو صحبت می کرد، افزود: آزادسازی محله های شرقی شهر حلب و مناطق غوطه شرقی از تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های متحد آن ها، اسناد و اطلاعات دقیقی درمورد رابطه محکم «کلاه سفیدها» با گروه های تروریستی و نقش این گروه در جعل اخبار مربوط به بمباران مواضع غیر نظامی و بکارگیری تسلیحات شیمیایی در تمام مناطق سوریه را کشف کرد.
وی افزود: کلاه سفیدها براساس اطلاعاتی که به آن ها درخصوص وقوع حوادث ارائه می شد، وارد عمل نمی شدند، بلکه آن ها براساس دستوراتی که می گرفتند، اقدام می کردند.
آلا به موضوع اقدام شتابان کشورهای غربی برای انتقال 480 تن از عناصر این گروه و خانواده های آن ها به اردن از طریق سرزمین های اشغالی پس از اتمام ماموریت محوله به آن ها در مناطقی که ارتش سوریه در جنوب این کشور آزاد کردند،اشاره کرد و افزود: این اقدام تنها برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات کلاه سفیدها در جعل اخبار و حوادث مربوط به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی صورت گرفت.
نماینده سوریه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو به نقش کشورهای غربی در ایجاد گروه کلاه سفیدها پرداخت و گفت: عناصر این گروه با گروه های تروریستی ارتباط دارند.
وی افزود: کشورهای غربی از این گروه حمایت و برای آن ها به عنوان قهرمان های انسانی دروغین تبلیغ می کنند و این تبلیغ به حدی رسیده است که به آن ها برای تقدیر و تجلیل از انجام ماموریت هایشان در جعل و نشر اکاذیب و تهمت زنی به دولت سوریه در شورای حقوق بشر و شورای امنیت، جایزه اسکار بدهند.
آلا تاکید کرد: آمریکا و انگلیس سازمان موسوم به “کلاه سفیدها” را ایجاد کردند تا به مثابه اهرم ادعایی برای مسایل انسانی و در خدمت گروه های تروریستی در سوریه از جمله گروهک تروریستی «جبهه النصره» باشد. همچنین این کشورها از کلاه سفیدها به عنوان نماینده میدانی سازمان های جاسوسی خود استفاده می کنند.
نماینده سوریه اقدام کشورهای غربی در جلوگیری از ورود عناصر کلاه سفیدها به این کشورها را به خاطر ارتباطشان با گروه های تروریستی تمسخرآمیز خواند و این درحالی است که خود این کشورها آن ها را از سوریه خارج کردند.