- - https://andisheh-nou.org -

مادر یکی از فعالان محیط زیستی در زندان: وضع جسمی فرزندم وخیم است

مادر طاهر قدیریان از هشت متهم پرونده موسسه محیط زیست میراث پارسیان گفت: وضعیت جسمی فرزندم وخیم و به شدت وزن کم کرده است.

به گزارش ایرنا، او گفت پزشکان متخصصان احتمال می‌دهند که خانم قدیریان به بیماری آی بی اس (سندروم روده بزرگ) مبتلا شده است.

به گزارش کلمه، فعالان محیط زیستی در ماه بین ۳ تا ۷ دقیقه بیشتر اجازه‌ی ملاقات با خانواده‌ی خود را نداشته و این ملاقات نیز همراه با حضور ماموران امنیتی صورت میگیرد.

اواسط بهمن امسال، محاکمه هشت فعال محیط زیست که بیش از یک سال پیش بازداشت شده بودند به طور غیرعلنی شروع شد. حضور آنان در دادگاه با همراهی تعداد زیادی از ماموران امنیتی اطلاعات سپاه همراه بوده و آنان اجازه صحبت کردن با یکدیگر را نیز نداشته اند.

در دادگاه نخستنیلوفر بیانی، فعال محیط زیست بازداشت شده در دومین جلسه دادگاه اعلام کرده که بارها توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده است.

او در دادگاه رو به دیگران کرده و فریاد زده “اگر شما رو هم مثل من به آمپول زدن تهدید می‌کردند، اعتراف می‌کردید! مردم این چند ماه من را انفرادی نگه داشتند، کلی زدنم و به زور اعتراف گرفتن، دارن منو میبرن پیش صلواتی اعدامم کنن”

در این پرونده این پرونده، چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی متهم‌اند.

سال گذشته و پس از مرگ مشکوک کاووس سید امامی در زندان، مشخص شد که اطلاعات سپاه تعدادی از فعالان محیط زیستی را به اتهام جاسوسی باز داشت کرده است، اتهامی که اما و اگرهای فراوانی همراه داشت و باوجود پخش مستندهای نمایشی نیز نتوانست افکار عمومی را نسبت به جاسوس بودن فعالان محیط زیستی قانع کند.