- - https://andisheh-nou.org -

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به زندان های شیبان و سپیدار اهواز منتقل شدند

به گزارش هرانا،بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع کارگری، اسماعیل بخشی روز گذشته طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان شیبان اهواز خبر داده است.

از طرفی، جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل مدافع سپیده قلیان در صفحه شخصی خود با اعلام انتقال سپیده قلیان به زندان سپیدار اهواز نوشت: “با توجه به انتقال موکلم سپیده قلیان به بند عمومی زندان سپیدار اهواز که حکایت از اتمام تحقیقات مقدماتی دارد، علیرغم درخواست‌های مکرر اینجانب و خانواده وی، قرار بازداشت موقت او بدون دلیل موجهی همچنان پابرجاست”.

این وکیل دادگستری همچنین اعلام کرده است: “موکلم ممنوع الملاقات نیست ولی امروز بار دیگر با تقاضای ملاقاتم با او موافقت نشد. چه منطقی پشت این عملکرد است که او می‌تواند تماس تلفنی داشته باشد اما اجازه ملاقات با وکیلش را ندارد”.

لازم به ذکر است جمعی از خانواده و بستگان اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به همراه تعدادی از کارگران هفت تپه برای روزهای پیاپی است که در مقابل ساختمان دادگستری شوش تجمع می‌کنند و با در دست گرفتن دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی، خواستار آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان می‌شوند.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در واکنش به پخش این فیلم، اغوای افکار عمومی را خیانت به مردم و مخاطبین صدا و سیما دانست و گفت: “این صحنه سازی و بازی نابهنجار بی پاسخ نخواهد ماند و موکلم علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت می‌کند”