- - https://andisheh-nou.org -

بازداشت تعداد پرشماری از شهروندان توسط نیروهای امنیتی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری هرانا،  همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به استان خوزستان تعداد پرشماری از شهروندان ساکن منطقه ملاشیه اهواز و شهرستان شادگان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

در حالی که منابع محلی تعداد افراد بازداشت شده را ده‌ها تن تخمین می‌زنند، اسامی ۲۷ تن از افراد بازداشت شده تاکنون احراز شده است.

روز پنجشنبه ۱۸ بهمن، تعدادی از شهروندان منطقه ملاشیه که بیشتر آنها شهروندان عرب هستند توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز بازداشت شدند. هویت ۳ تن از بازداشت‌شدگان “عبدالرحمن شیلاوی، حبیب بدر منصوری، ۳۸ ساله و مالک جیال حیدری” توسط هرانا احراز شده است.

همزمان شماری از شهروندان در روستاهای تابع شهرستان شادگان توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند. هویت ۱۲ تن از آنها “حمود شلیباوى ۵۰ ساله، غازى شلیباوى ۲۲ ساله، یوسف شلیباوى ۳۰ ساله، حیدر شلیباوى ۳۰ ساله، رسول شلیباوى ۴۵ ساله، على شلیباوى ۲۰ ساله، طالب شلیباوى ۲۰ ساله، فرزند حمود، حکیم دریس ۳۵ ساله، جاسم خنفرى ۳۰ ساله، سید خلیل طاهری موسوی ۳۹ ساله، عبدالعظیم عچرش ۳۵ ساله و ریسان شلیباوى ۱۷ ساله” توسط هرانا احراز شده است.

صبح روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه نیز، نیروهای امنیتی تعدادی از شهروندان عرب از اهالی یکی از روستاهای شهرستان شادگان را بازداشت کردند. هویت ۱۲ تن از بازداشت شدگان “عبدالنبى شلیباوى ۳۵ ساله، رسول آلبوخنفر ۲۴ ساله، رسول آلبوخضیر، سلمان آلبوخضیر، سید ابراهیم طاهرى موسوى، محمد جنامى، سعد شاوردى، طالب شلیباوى ۳۰ ساله، عادل منیعاوى ۳۵ ساله، على منیعاوى ۲۸ ساله، جواد شویجى ۴۵ ساله و کاظم شویجى ۳۷ ساله”توسط هرانا احراز شده است.

هرچند نزدیکان برخی از این افراد می‌گویند که تعدادی از آنها در زمینه مسائل مذهبی فعال بوده‌اند؛ با این حال از دلایل بازداشت این شهروندان تاکنون اطلاعی در دست نیست. همچنین تاکنون شفاف سازی در این رابطه از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته و از محل نگهداری بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و سرنوشت این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لازم به ذکر است که روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمود علوی، وزیر اطلاعات در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت “تیم‌های بسیاری که تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور کرده‌اند” خبر داده بود.

به گفته منابع محلی در منطقه ملاشیه اهواز و در برخی روستاهای شهرستان شادگان جوی امنیتی برقرار است و حتی به خانواده‌های بازداشت شدگان نیز اعلام نشده است فرزندان آنها به کجا منتقل می‌شوند.

روز چهارشنبه نیز سه شهروند عرب دیگر اهل شهرستان حمیدیه به اسامی “شهاب صیاحى، نبی ساعدی و احمد ساعدی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. منابع محلی دلیل بازداشتاین شهروندان را جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان دشت آزادگان عنوان کرده‌اند؛ با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاع دقیقی از اتهامات و محل نگهداری آنها در دست نیست.