- - https://andisheh-nou.org -

ادامه تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی ضد ایران

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بر تلاش واشنگتن برای تشکیل ناتوی عربی علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس در پاسخ به این سؤال که “آیا بر این باورید که هنوز می‌توانید یک ائتلاف شبیه ناتو علیه ایران در منطقه تشکیل دهید؟”، گفت: قطعاً همین طور است. معتقدم که می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. تصور می‌کنم همه کشورها درک کرده‌اند که تشکیل این ائتلاف به‌نفع آنهاست. اکنون در حال کار به‌روی جزئیات این طرح هستیم.

پامپئو در ادامه در خصوص اتحاد آمریکا و عربستان سعودی علیه ایران در منطقه و همین طور خروج واشنگتن از برجام نیز گفت: شب گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره این مسئله صحبت کرد. ما وارد توافقی شدیم که به ایران اجازه پیشبرد برنامه هسته‌ای‌اش را می‌داد. ما از چنین توافقی خارج شدیم و اکنون یک پویش جدی را آغاز کرده‌ایم تا مطمئن شویم که مردم ایران می‌توانند فرصت صحبت داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه درباره تحولات مربوط به روابط آمریکا و کره شمالی و دیدار آتی رهبران دو کشور در ویتنام نیز گفت: نشست آتی رهبران آمریکا و کره شمالی یک فرصت واقعی برای جهان است. اکنون در حال آماده کردن مقدمات لازم برای برگزاری این نشست هستیم که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود. ما کاملاً امیدوار هستیم که رهبر کره شمالی به تعهداتش پایبند باشد، تعهداتی که در نشست سنگاپور داده است تا کشورش را خلع سلاح کند. این به‌نفع مردم کره شمالی است و همین طور به‌نفع امنیت مردم آمریکا است. این مأموریت رئیس جمهور آمریکا است.