- - https://andisheh-nou.org -

محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با «قانون»: چشم امید آمريكا به کردستان عراق است

در حال حاضر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با تمام توان خود تحرکات آمریکا را زیر نظر دارند و نیروهای نظامی کشور آماده هستند تا با هر گونه اقدامی از سوی نیروهای بیگانه برخورد کنند

شما درباره تحرکات جدید آمريكا كه در کردستان عراق انجام گرفته‌ و مسئولان اين كشور در حال انتقال نیروهای خود به این منطقه هستند، اطلاعي داريد؟

بله این اتفاق افتاده است. آمریکا بعد از اینکه از سوریه نا امید شد، برای انجام شیطنت های خود کردستان عراق را انتخاب کرد. از طرفی نیز وقتی آمریکایی ها در خود عراق بستری مناسب برای تحرکات خود فراهم ندیدند، حالا چشم امیدشان به کردستان عراق است و می خواهند تا از فضای این منطقه سوء استفاده کنند. حتی شنیده شده است که آمریکا بخشی از نیروهای داعش را به کردستان عراق فرستاده است. در عین حال گروهی از منافقین نیز به این منطقه فرستاده شده اند. به هر حال آمریکا برای شیطنت های خود این بار این منطقه را انتخاب کرده است.

آیا این اتفاق می تواند زمینه ساز یک درگیری در مرزهای کشور باشد؟

خوشبختانه در این زمینه مردم منطقه از بعد اجتماعی آمادگی لازم را دارند. مردم عراق، ایران و روسیه، هم از بعد اجتماعی و هم از بعد حاکمیتی آمادگی لازم را دارند و تسلط لازم به نیروهای دشمن در همه این کشورها فراهم است. نیروهای ایرانی در این زمینه به اندازه کافی قدرت دارند و به نیروهای آمریکایی بستر لازم برای فعالیت در مرزها را فراهم نخواهند کرد. ولی به هر حال آمریکا کشوری است که حتی برای حفظ آبروی خود نيز که شده، خواستار انجام این تحرکات است و دست و پا می زند تا در این منطقه عرض اندام کند.

شما خبر جدیدی درباره همکاری سازمان منافقین با کردها یا آمریکایی ها برای ضربه زدن به کشور شنیده اید؟

به ما خبر رسیده که کشور آمریکا از ظرفیت منافقین برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند  و در هر جایی که روزنه ای برای نفوذ وجود داشته باشد، این کشور از آن به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به ایران استفاده می کند.

اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، تمهیداتی برای مقابله دارید؟

بله، در صورت این اتفاق بي شك تمهیدات لازم در اختیار کشور و مسئولان مربوط ماست. در حال حاضر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با تمام توان خود تحرکات آمریکا را زیر نظر دارند و نیروهای نظامی کشور آماده هستند تا با هر گونه اقدامی از سوی نیروهای بیگانه برخورد کنند و اوضاع به خوبی تحت کنترل است. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آیا می توان گفت که این سیاست بیشتر به عنوان یک عملیات فریب برای فشار آوردن به ایران است یا آمریکا می خواهد جنگ جدیدی را در خاورمیانه آغاز کند؟

بي شك آمریکا حتی اگر بخواهد هم قادر نخواهد بود تا جنگ جدیدی را در خاورمیانه آغاز کند. ولی اگر بستری برای این جنگ فراهم باشد، آمریکا از آن برای فشار به ایران و حمله به خاورمیانه استفاده خواهد کرد. باید گفت که این اقدامات آمریکایی ها بیشتر از جنبه روانی برای آن‌ها اهمیت دارد تا اینکه بخواهد اقدامی کارساز از سوی این کشور انجام شود.