- - https://andisheh-nou.org -

اتحادیه آزاد کارگران ایران:تبدیل گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به پادگان نظامی و بازداشت محمدرضا نعمت پور را قویا محکوم میکنیم

پس از راه اندازی تولید در تلاشند تا با تبدیل این شرکت به یک پادگان نظامی و سرکوب فوری هر اعتراضی در آن، هزینه 38 روز اعتراضات شکوهمند آنان را چنان بالا ببرند تا دیگر هیچ کارگری جرئت دفاع از حقوق انسانی اش را به خود ندهد.

در پی تجمع روز 11 دی ماه جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مقابل مدیریت شرکت برای آزادی همکاران زندانی شان، قبل از ظهر دیروز مامورین امنیتی با یورش به منزل محمد رضا نعمت پور اقدام به بازداشت این کارگر معترض کردند و او را پس از بازداشت به شعبه بیستم دادگاه انقلاب اهواز و سپس مستقیما به زندان شیبان منتقل کردند.

محمد رضا نعمت پور دیروز در حالی بازداشت شد که روز قبل در مقابل ساختمان مدیریت شرکت در برابر تهدید به بازداشت رئیس جدید حراست شرکت مقاومت کرده و به همراه دیگر تجمع کنندگان خواهان آزادی هفت همکار زندانی خود شده بود.

این بازداشت و رفتارهای دیکتاتور مابانه رئیس جدید حراست گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با کارگران و تبدیل این مجتمع عظیم صنعتی به جولانگاه نیروهای نظامی و امنیتی و در سوی دیگر تداوم بازداشت هفت کارگر حق طلب و سرافراز گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، انتقام کشی از 38 روز اعتراضات خیابانی و حق طلبانه کارگرانی است که با اتحاد و همبستگی خود مافیای ثروت و قدرت را در به تعطیلی کشاندن این مجتمع بزرگ تولیدی ناکام گذاشتند و اینک پس از راه اندازی تولید در تلاشند تا با تبدیل این شرکت به یک پادگان نظامی و سرکوب فوری هر اعتراضی در آن، هزینه 38 روز اعتراضات شکوهمند آنان را چنان بالا ببرند تا دیگر هیچ کارگری جرئت دفاع از حقوق انسانی اش را به خود ندهد.

یاران و هم طبقه ای هایمان در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

شما با عزم خلل ناپذیر و متحدانه خود 38 روز با سری افراشته جنگیدید و مافیای ثروت و قدرت را در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای غارتگریهای بیشتر و تعطیلی شرکت، موقتا هم که شده به شکست کشاندید. اعتراضات و اراده شما دست انداز و سدی بزرگ در مقابل مافیای ثروت و قدرت ایجاد کرد.

شما و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه آب به لانه غارتگران بستید. اگر نبود اعتراضات شما و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، چه بسا که اینک ما کارگران و مردم شریف ایران با افشاگریهای رسوا کننده در مورد خصوصی سازیهای غارتگرانه ای که در سراسر کشور انجام شده است مواجه نبودیم. شما و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه پرچمی ماندگار در مقابل به تاراج رفتن ثروتهای اجتماعی کشور بر افراشتید.

و طبیعی است که در این بین کل دم و دستگاه دولت و مافیای ثروت و قدرت در برابر کار بزرگی که شما و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به پیش بردید دست به انتقام جوئی بزنند و با تداوم بازداشت همکارانمان و نظامی و امنیتی کردن فضای شرکت و برخورد سرکوبگرانه با هر اعتراضی، طوری عمل کنند تا ما کارگران در پی کار بزرگی که حداقل تا بدینجا پیش برده ایم احساس شکست و سرخوردگی کنیم.

از اینرو باید بگوئیم مبارزه ما علیرغم عدم حضور در خیابانها، همچنان در جریان است. تداوم بازداشت همکاران زندانی ما و تبدیل شرکت به یک پادگان نظامی، چیزی جز تلاش برای به تمکین واداشتن ما کارگران برای پیشبرد سیاستهای غارتگرانه ای که هم اکنون مافیای ثروت و قدرت در نتیجه اعتراضات قدرتمندانه ی ما، آنها را مسکوت گذاشته است نیست.

لذا همه با هم و متحدانه باید خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همکاران زندانی خود و پایان دادن به حضور نهادهای امنیتی در شرکت بشویم.

ما تداوم حبس هفت کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، بازداشت محمدرضا نعمت پور و تبدیل این مجتمع بزرگ صنعتی به یک پادگان نظامی را قویا محکوم میکنیم و با هشدار به غارتگرانی که پاسخ کارگران حق طلب را با غل و زنجیر میدهند، توجه فوری همه سازمانها و نهادهای داخلی و بین المللی کارگری را به آنچیزی که امروز و در پس اعتراضات 38 روزه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در این مجتمع صنعتی میگذرد جلب و از آنان میخواهیم متحدانه خواهان ازادی فوری کارگران زندانی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و پایان دادن به سیاست سرکوب در این شرکت بشوند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 13 دی ماه 1397