- - https://andisheh-nou.org -

یادداشت علی اکبر پیر هادی دبیر سندیکای کارگران شرکت واحد در محکومیت سندیکاسازی دولتی و جعلی در شرکت واحد

درود برکارگران آگاه وزحمتکش:

هشدار به رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه
تاملی به رویدادهای در حال انجام برای برگزاری مجمع عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد

اعضای سندیکا طی سالهای اخیر در راستای بهبود شرایط زندگی خود و همکاران تلاشهای بیدریغ انجام داده اند و بدون اغراق دستاوردهای چشم گیری در شرکت واحد و در سطح جامعه داشته اند. سندیکا مشعلی شد پیش روی کارگران و فعالان کارگری که با امید به آینده بهتر و برای دستیابی به خواسته هایشان به نیرو و امکانات خود اتکاء و ایمان داشته باشند و با اتحاد و همبستگی و ایجادتشکل های مستقل می توانند مطالبات خود را بدست آورند. نتایجی که حاصل شد و امتیازاتی از قبیل افزایش حقوق، شارژ کارت و بن خرید کالا، لباس کار، شیر و کیک، افزایش مبلغ کت و شلوار ، مسکن تاحدودی و….. کلیه دستاوردهایی که در بهبود شرایط معیشت رانندگان و کارکنان شرکت واحد اثر مثبت داشته است. فقط با اتحاد و همدلی بدست آمد.

تنها راه شکستن اتحاد و همبستگی کارگران ایجاد تفرقه می باشد. و با کمال تاسف چنین شرایطی برای سندیکای کارگران شرکت واحد برنامه ریزی شده و در حال انجام است. جهت تضعیف و از بین بردن این تشکل مستقل کارگری در قالب نام سندیکا مجمع عمومی و انتخابات نمایندگانی به نام سندیکا در جریان است که همانند شورای اسلامی کارگران شرکت واحد از حمایت دولت بهره مند خواهد شد و هدف فقط از بین بردن سندیکا و دستاوردهای چند سال گذشته می باشد. ازوزارت کارومسئولین شرکت واحد انتظاری بیش از این نمی توان داشت چون همیشه مخالف حضور و فعالیت سندیکا هستند.

از کلیه فعالان و گروه ها و تشکل ها و کسانی که به نام دفاع ازحقوق کارگران فعالیت می کنند تقاضا میکنم با دخالت و حمایت و ندانم کاری باعث تفرقه و موازی سازی و شکل گیری و ایجاد سندیکاهای زرد تلاش نکنند که جامعه کارگری وآیندگان آنها رابرای تضعیف ونابودی سندیکای شرکت واحد و خیانت به کارگران سرزنش خواهند کرد.
به امید اتحادوهمبستگی کارگران وگسترش صلح وعدالت درسراسرجهان

عضو هیات مدیره و دبیر سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه علی اکبر پیرهادی