- - https://andisheh-nou.org -

زن ستیزی امام حسن به نقل از سایت فردا نیوز

سایت فردا نیوز که توسط  قالیباف و حامیانش اداره می شود، 30 مهر، مطلبی را انتشار داده است که در آن زن ستیزی امام حسن را اعلام می کند.  این مطلب به روشنی نشان می دهد که زن ستیزی ربطی به حاکمان کنونی در کشورهای اسلامی ندارند و سابقه ای بسیار طولانی دارد و ریشه در باورهای ارتجاعی مروجان این دین دارد. سایت فردا نیوز این مطلب را به نقل از کتابالخرائج و الجرائح نوشته سعید بن عبد اللّٰه قطب الدین راوندی، آورده و با طرح این سوال که،”زن شدن مرد توسط امام حسن(ع) در کدام منابع آمده؟ و آیا از سند صحیح برخوردار است؟” که در جواب آمده است:”در برخی از منابع گزارش شده است؛ امام حسن(ع) در مجلس معاویه در حال سخن گفتن بود که جوانی از بنی امیه به مجلس وارد شد و نسبت به امام(ع) درشتی نموده و بی‌ادبی را به نهایت رسانده و شروع به دشنام‌دادن به حضرتشان و نیز به پدرشان امام علی(ع) نمود. در این هنگام حضرت دست به دعا برداشت و او را چنین نفرین نمود:
«اللَّهُمَّ غَیِّرْ مَا بِهِ مِنَ النِّعْمَةِ وَ اجْعَلْهُ‏ أُنْثَى‏ لِیُعْتَبَرَ بِهِ»؛ خداوندا نعمت‌هایی که به او دادی را از او بگیر و جنسیت او را تبدیل به زن کن تا مایه عبرت دیگران شود!
پس از این نفرین، جوان اموی احساس کرد که جنسیتش تغییر یافته؛ ریش‌هایش ریخته و … حضرت رو به او کرد و فرمود: از این‌جا دور شو! چرا در مجلس مردانه حضور داری؟! … جریان تغییر جنسیت جوان اموی با نفرین امام بر سر زبان‌ها افتاد و همسر او گریان نزد امام حسن(ع) آمد و زاری نمود (که حضرت از گناه او بگذرد). امام(ع) دلش برای آن زن به رحم آمد و برای آن جوان بی‌ادب دعا نمود تا او مجدّدا به حالت مردی برگردد.