- - https://andisheh-nou.org -

حقوق زیر 3‌میلیون مستحق بسته حمایتی شد

به گزارش جوان آنلاین،در نشست غیر عـلنی مجـلس شـورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۲۰‌میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳میلیون تومان درآمد دارند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند.
با افزایش قیمت کالاها، به ویژه مواد مصرفی و کالا‌های اساسی در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوار؛ دولت تصمیم گرفته به جای افزایش حقوق کارمندان و کارگران، بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواری که درآمد ماهانه‌شان کمتر از ۳ میلیون تومان است، اختصاص یابد.
روز گذشته نشست غیرعلنی مجلس با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معاونان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات و همچنین کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شد.
در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی درباره بسته حمایتی دولت از اقشار با درآمد پایین جامعه به نمایندگان مجلس ارائه کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۳۰‌هزار میلیارد تومان سبد کالا به اقشار پایین‌دست جامعه ارائه شده‌است. محمد باقر نوبخت عنوان کرد که ۱۰۰‌هزار تومان کارت اعتباری به ۱۱‌میلیون نفر ارائه خواهد شد تا بر این اساس از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانند خرید داشته باشند. این ۱۱‌میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، هلال‌احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی نهاد‌های حمایتی هستند که مجموعاً شش نهاد می‌شوند.
اختصاص کارت اعتباری خرید کالا 
همچنین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه غیرعلنی پارلمان در جمع خبرنگاران در خصوص بسته‌های حمایتی دولت گفت: با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر است، مقرر شد برای ۲۰‌میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳‌میلیون تومان درآمد دارند که ممکن است بخشی از آن‌ها کارمندان، کارگران، و افراد تحت پوشش کمیته امداد یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند. هر مرحله حدود ۳۰۰‌هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲‌هزار‌و‌۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.