- - https://andisheh-nou.org -

حمله تروریستی در اهواز- حمله مسلحانه به رژه نیروهای نظامی در پادگان اهواز

به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور صبح امروز چند نفر به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز حمله مسلحانه کردند.  طبق گزارش تسنیم در نتیجه این حمله تروریستی دستکم ده ها تن و از جمله تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته و 7 نفر زخمی شده اند.  به گزارش رسانه های خبری سازمان تروریستی «جنبش مبارزه برای آزادی الاحواز» – که مورد حمایت کشورهای ارتجاعی عرب و به ویژه عریستان سعودی و بحرین می باشد – مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را قبول کرده است.  

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس ، ۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند.
گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر صدای تیراندازی به گوش می رسد و گفته می شود چند نفر از جمله یک کودک و یک زن نیز زخمی شده اند و مراسم رژه نیز به هم خورد.
به گفته مسئولان تعداد مجروحان تا این لحظه 20 نفر اعلام شده است.
مصدومان به بیمارستان آپادانا منتقل شده اند.​

بر اساس یک گزارش دیگر در توئیتر، در این حمله 4 تروریست مسلح به سمت جایگاه تیراندازی کردند که موفق به فرار شدند که در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

طبق گزارش تسنیم در نتیجه این حمله تروریستی دستکم 8 نفر ار اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته و 7 نفر زخمی شده اند.

Image result for ‫حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز‬‎

گزارش خبرگزاری ایلنا

به گزارش ایلنا، در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز تعدادی از عناصر تروریستی رژه را به گلوله بستند.

علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که  ۲ نفر آنها  توسط نیروهای نظامی کشته و ۲ نفر دستگیر شدند.

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تاکنون ۲۱ نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به  بیمارستان های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند.

وی ادامه داد: ۹ نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه ۳۰ ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی ۳۳ ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند ۴۶ ساله از شهروندان حاضر در مراسم

سردار شریف سخنگوی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این حادثه را تایید کرد و گفت: اطلاعات ما هم بر اساس شنیده‌ها این است که تعدادی شهید و زخمی شدند اما آمار دقیق هنوز قابل ارائه نیست.

فوری/ حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز

سردار شریف با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری مراسم رژه امسال بر عهده ارتش بود، گفت: بهتر است دوستان ارتش در این رابطه اطلاعات دقیق‌تری بدهند.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند .

آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

در این حادثه تروریستی چند عنصر مسلح رژه را به رگبار بستند.

طبق آنچه منابع خبری اعلام کردند، تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.