- - https://andisheh-nou.org -

اعتصاب عمومی در کردستان در اعتراض به اعدام‌ سه زندانی سیاسی کرد

صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نمایانگر آغار اعتصاب عمومی در برخی شهرهای استان کردستان ایران، در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کرد و حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران است.

یکشنبه ۱۸ شهریور مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی و حمله موشکی به مقر احزاب سیاسی کرد از مردم کردستان دعوت کرد دوشنبه ۱۹ شهریور به اعتصاب عمومی بپیوندند. این اعتصاب اما به تأخیر افتاد.

بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شهرهای سنندج، بانه، سنقر، پاوه، بوکان، مریوان و مهاباد به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند. برخی شهروندان از شهر سنندج گزارش داده‌اند که مأموران انتظامی تلاش می‌کنند مغازه‌های اطراف میدان اقبال را با زور باز کنند.

همچنین گزارش شده که نیروهای امنیتی در مهاباد مغازه‌هایی را که به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند علامت‌گذاری می‌کنند. خبرهایی هم از بازداشت آرام فتحی، سوران دانشور و مسلم بهرامی (از فعالان مدنی) در شهر مریوان همزمان با آغاز اعتصاب عمومی در استان کردستان منتشر شده.

Bild auf Twitter anzeigen [1]
[2]