- - https://andisheh-nou.org -

اویل پرایس خبر داد: چرخش یک پالایشگاه خصوصی چینی از نفت آمریکا به نفت ایران

یک پالایشگاه مستقل چینی اعلام کرده به واسطه تعیین تعرفه‌های دولتی بر واردات نفت آمریکا در ازای افزایش تعرفه های آمریکا بر کالاهای چینی، خرید نفت خام از آمریکا را متوقف کرده و از این پس از ایران نفت خام وارد میکند.

به گزارش ایلنا به نقل از «اویل پرایس» یک پالایشگاه مستقل چینی، خرید نفت خام از آمریکا را متوقف کرده و به سمت ایران که یکی از منابع بزرگ نفت خام جهان محسوب می‌شود، روی آورده است.

به گفته یک مقام رسمی گروه پالایشگاه «دونگ‌مینگ پتروشیمی»، این شرکت چینی قرار است از این پس از ایران نفت خام وارد کند. چین برنامه دارد تعرفه واردات نفت خام از آمریکا را بالا برده و در عوض آن را با نفت خاورمیانه و غرب آفریقا از جمله نفت ایران جایگزین کند.

بر اساس این گزارش، چین گفته از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی‌کند و به نظر می‌رسد تنها کشوری است که چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

به گزارش «رویترز»، صادرات نفت خام آمریکا به چین در اوایل ماه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، اما پکن برنامه اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی در تقابل با افزایش تعرفه‌ها بر واردات کالاهای چینی در آمریکا را اعلام کرده است.

یک تحلیل‌گر حوزه انرژی به «اویل پرایس» گفت: «احتمالا شاهد چرخش چین به سمت آسیا برای واردات نفت خواهیم بود. با واردات نفت از ایران، جریان نفت خام آمریکا به سمت دیگر وارد‌کننده عمده منطقه یعنی کره‌جنوبی سرازیر خواهد شد.

یک تحلیل‌گر نفتی از «موسسه اقتصاد انرژی کره» گفته که اگر چین تعرفه‌هایی را بر نفت خام آمریکا اعمال کند، شانس کره‌جنوبی برای خرید نفت خام آمریکا بالا خواهد رفت، چراکه آمریکا به بازاری برای فروش نفتش نیاز دارد.»

در عین‌حال سفارت «کره‌جنوبی» در ایران هفته گذشته گزارش‌هایی درباره توقف خرید نفت خام  از ایران تحت فشار آمریکا را تکذیب کرده است. این کشور سومین خریدار بزرگ نفت آسیاست و روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از اوایل امسال از ایران وارد کرده است. .