- - https://andisheh-nou.org -

تجمع خرمشهری ها جمعه شب ادامه یافت

خرمشهر صبح و شب روز جمعه شاهد تظاهرات اعتراضی مردم علیه وضعیت آب آشامیدنی این شهر بود. بعد از گردهمایی ظهر جمعه که به اخلال در نماز جمعه ی این شهر انجامید، بار دیگر جمعیت قابل توجهی در ساعت هشت شب در اعتراض به شوری آب روز جمعه در میدان مطهری ین شهر گرد آمده و خواستار شیرین شدن و بهبود کیفیت آب آشامیدنی این شهر شدند.

به گزارش ایرنا در این تجمع حدود ساعت ۲۰ روز جمعه آغاز شده بود ، جمعیت قابل توجهی از شهروندان حاضر شده با سر دادن شعارهای اعتراضی از مسوولان و نمایندگان شهر در مجلس خواستند این معضل را حل کنند.
تجمع کنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: کیفیت آب شرب شهرستان نسبت به روزهای گذشته بسیار شورتر شده و در بسیاری از مناطق بوی بسیار بدی می دهد.

آنها می گویند: افزایش شوری و افت کیفی شاخصهای آب آشامیدنی مردم را به شدت دچار مشکل کرده و مسئولان امور باید به دور از شعار و وعده برای رفع این معضل اقدامی عاجل انجام دهند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر با تایید این مطلب گفت: در تجمع امروز معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، امام جمعه ، رئیس حوزه علمیه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان در بین مردم حضور یافتند و آنها را به آرامش دعوت کردند.

عزیز ساعدی با بیان اینکه نارضایتی مردم از وضعیت نابسامان آب و مطالبه پیگیری آن حق مسلم آنها است، گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم شهر و روستای خرمشهر در ۴٨ ساعت گذشته علاوه بر توزیع ٣۰۰ هزار عدد بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری، ۱۴ تانکر آب شیرین در محلات خرمشهر و چهار تانکر در مینوشهر مستقر شده اند تا آب آشامیدنی مردم این شهرستان تامین شود.

وی با اشاره به شکستگی لوله آب طرح غدیر گفت: با توجه به تعمیرات انجام شده بر لوله خط طرح آبرسانی غدیر پیش بینی می شود تا فردا صبح آب آشامیدنی خرمشهر بهبود یافته و شوری آن کاهش یابد.

بنابر این گزارش جمعی از مردم خرمشهر امروز ظهر نیز پیش از نماز جمعه در مقابل مسجد جامع این شهر تجمع کردند و موجب تاخیر در برگزاری نماز جمعه شدند.

در روزهای اخیر برای تجمع امروز در فضای مجازی فراخوانی منتشر شده و از تمام مردم شهر و روستا دعوت شده بود که در این تجمع در برابر مسجد جامع خرمشهر و میدان مطهری حاضر شوند.
در این فراخوان هدف از این تجمع ‘پیگیری مطالبات و رساندن صدایی رسا و قدرتمند به گوش تمام مسئولان استانی و کشور و دفاع از ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود از جمله آب آشامیدنی سالم’ عنوان شده است.