- - https://andisheh-nou.org -

سرکوب و بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز محکوم است!

آخرین اخبار از اعتراض دامنه دار کارگران گروه ملی فولاد اهواز حاکی از آن است که بیش از ۶۰نفر از کارگران در اعتراض به دستمزد عقب افتاده، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی، تعیین وضعیت کارخانه های گروه ملی فولاد، راه اندازی تولید و ثبات شغلی خود دست به تجمع مقابل استانداری اهواز زده بودند اما توسط نیروی انتظامی و با حکم مسئولان قضایی، سرکوب و زندانی شده اند.
نیروهای سرکوب و مدیران گروه ملی فولاد اهواز با اقداماتی مشترک، کارگرانی که پرداخت مزد خود را درخواست کرده بودند پاسخشان را با خشونت و ضرب و شتم و دستگیری دادند. سرکوب و زندان به جای پرداخت دستمزد عقب افتاده!! این است منطق مسئولان و متولیان دولتی و مدیران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز.
اما کارگران می گویند: سرمایه داران دولتی و خصوصی نان را از سفره اشان ربوده اند و آنها علیه این ظلم آشکار که دولت، گروه منصور آریا، موسوی، بانک ملی و یا هر سرمایه داری که کارخانه ها را تصاحب کرده و فقر و بیکاری را به آنها تحمیل نموده اند، اعتراضشان را ادامه خواهند داد. به همین دلیل است که هرگز از اعتراض و تلاش برای گرفتن حق خود عقب نشینی نخواهند کرد و تسلیم شرایطی که کارفرما و دولت تدارک دیده اند، نخواهند شد. بنابراین هر دو مسئول پرداخت دستمزد های معوقه و بازگشت کارخانه به روال عادی تولید هستند.
طی روزهای اخیر مقاومت کارگران فولاد و همکاری و اتحاد خانواده هایشان برای آزادی بازداشت شدگان، کارفرما و دولت و مسئولان قضایی را به عقب نشینی وادار کرد که علاوه بر آزادی ۴۶ نفر از بازداشت شدگان مجبور به پذیرش بخشی از مطالبات کارگران از جمله:
۱- قطعیت مالکیت بانک ملی بر شرکت صنعتی گروه ملی فولاد
۲- تعیین یک هیئت مدیره جدید که متخصص صنعت فولاد هستند
۳- اختصاص پانصد میلیارد ریال اعتبار جهت تزریق مواد اولیه برای راه اندازی خط تولید
۴- پرداخت دو ماه حقوق پایه از مزدهای عقب افتاده، گردید.
ضمن این که کارگران برای آزادی دیگر بازداشت شدگان در مقابل دادگستری همچنان حضور دارند و پیگیر کار آنها هستند.
گروه اتحادبازنشستگان شامل بازنشستگان کشوری، لشگری، تامین اجتماعی و… در راستای اهداف خود و به منظور فعالیت در جهت احقاق حقوق قانونی، ضمن ابراز خرسندی از مقاومت متحدانه و پیروزی های به دست آمده، از اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز حمایت کرده و ادامه بازداشت تعدادی از آنان را محکوم می کنیم و خواهان:
۱- آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم.
۲- رسیدگی و پاسخگویی به خواسته های این کارگران از جمله؛ پرداخت دستمزد و سایر مطالبات ازطرف نهادهای مسئول می باشیم.

“گروه اتحاد بازنشستگان”
۹۷/۳/۲۴