- - https://andisheh-nou.org -

بیش از 2200 نفر فلسطینی غیر مسلح،توسط رژیم اسرائیل کشته و زخمی شدند

به گزارش رویترز، تعداد زیادی از فلسطینیان تظاهر کننده توسط نیروهای نظامی اسرائیل، در مرزه غزه با اسرائیل کشته و زخمی شدند.  افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس خشم گسترده فلسطینیان را به همراه داشت و همین امر موجب این تظاهرات گسترده گردید.این خونین ترین روز برای فلسطینیان از هنگام جنگ غزه در سال 2014 تاکنون بوده است.مقامات فلسطینی اعلام کردند که در اعتراضات امروز، 52 نفر کشته و بیش از 2200 نفر زخمی شده اند. دولت های فرانسه و بریتانیا خواستار خویشتن داری اسرائیل شدند و دولت ترکیه به شدت کشتار فلسطینیان را محکوم کرد.ارتش اسرائیل اعلام کرد اقدامات مزبور در جواب خشونت های فلسطینیان و در دفاع از مرزهای اسرائیل انجام گرفته است.

همزمان با کشتار فلسطینیان، مراسم گشایش سفارت جدید آمریکا در بیت المقدس با حضور مقامات اسرائیلی و مهمانان خارجی برگزار شد. دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود که سفارت آمریکا در بیت المقدس را افتتاح کند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تشکر از ترامپ که به قولش عمل کرد از او قدردانی کرد.

محمود عباس با محکوم کردن این کشتار وحشیانه روز سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی، گفت که وقایع امروز در غزه، ضرورت ایجاد دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیل را اثبات می کند.

دولت بریتانیا ضمن مخالفت با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به بیت المقدس اعلام کرد که این دولت تصمیم مشابهی را ندارد.

دولت روسیه ابراز نگرانی کرده که تصمیم انتقال سفارت آمریکا، خشونت ها را افزایش خواهد داد.