- - https://andisheh-nou.org -

شش ماه دستمزد صیادان گلستانی همچنان پرداخت نشده است

امان کلگی توماج (عضو هیئت مدیره اتحادیه صیادان استان گلستان) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۱۴۰۰ صیاد در دو بندر «پره ترکمن» و «پره کومیش تپه» که در قالب ۲۱ شرکت تعاونی فعالیت دارند، دست‌کم ۶ ماه مطالبات مزدی از «شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی» بابت صید ماهیان خاویاری طلبکارند.

به گفته وی، شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به عنوان کارفرما ماهیان خاویاری صید شده را از صیادان گلستانی طبق قرارداد از بیستم مهر ماه سال گذشته تا هم‌اکنون خریداری کرده اما در حال حاضر که به پایان فصل صید ماهی نزدیک می‌شویم هنوز مطالبات صیادان را نپرداخته است.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه صیادان استان گلستان، در حالی  مسئولان شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در بخش ماهیان خاویاری استان گلستان مدعی کمبود منابع مالی برای پرداخت دستمزد ۶ماهه گذشته ۱۴۰۰ کارگر صیاد ماهی هستند که خاویار را به قیمت حداقلی از صیاد خریداری می‌کنند و آن را به قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

او با بیان اینکه هر ساله از بیستم مهر ماه تا بیستم فروردین سال بعد؛ فصل صید ماهی‌های خاویاری آغاز می‌شود، در ادامه افزود: پیش از این مطالبات صیادان ماهی‌های خاویاری بعد از گذشت یک هفته از سوی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی پرداخت می‌شد.

به گفته توماج، در سخت‌ترین شرایط با حداقل دستمزد که رقم آن از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان هم نمی‌رسد، شش ماه از سال را مشغول صید ماهی‌های خاویاری هستیم که آنهم به تاخیر افتاده است.