- - https://andisheh-nou.org -

بازداشت‌شدگان روز زن به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند

دو تن از بازداشت‌شدگان تجمع ۱۷ اسفند ماه به مناسبت روز جهانی زن در تهران خبر داده‌اند که به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند.

زهره‌ اسدپور و بنفشه جمالی در تماس با خانواده‌های خود اعلام کرده‌اند که در قرار صادره برای ایشان اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» قید شده است.

بازداشت‌شدگان همچنین گفته‌اند که به نیازهای اولیه دسترسی مناسبی ندارند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگانِ تجمع ۸ مارس در برابر وزارت کار، در چهارمین روز پیگیری وضعیت خانواده‌های خود صبح امروز به دادسرای اوین مراجعه کردند و به آنها اعلام شد که پرونده‌های خانواده‌هایشان به شعبه‌ی هفتم دادسرای اوین ارسال شده است.

براساس اعلام تعدادی از خانواده‌ها، صبح امروز اعضای درجه‌ی یک بازداشت شدگان به داخل دادسرای اوین فراخوانده شدند و ازآنها برای ملاقات با خانواده‌هایشان در زندان اوین نام‌نویسی شده است.

همچنین ساعتی پیش یکی از مسئولان دادسرای اوین با حضور در جمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعلام کرد که خانواده زنان بازداشت شده فردا (دوشنبه ۲۱ اسفند) با همراه داشتن فیش حقوقی دولتی و حکم کارگزینی برای قرار کفالت یا سند برای قرار وثیقه به دادسرای اوین برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان مراجعه کنند.
این مقام مسئول همچنین گفت خانواده‌ی مردان بازداشت شده نیز با داشتن اسناد مذکور در روز چهارشنبه برای پیگیری وضعیت خانواده‌های بازداشتی خود به دادسرای اوین مراجعه کنند.

در مراجعه وکیل مهشید پور اسدی به دادسرای اوین به او نیز گفته شده است که پرونده بازداشت‌شدگان فردا مجددا رسیدگی می‌شود و به احتمال زیاد وضعیت آنها مشخص خواهد شد.
زنان بازداشتی تجمع ۸ مارس که با دخالت پلیس و نیروی لباس شخصی به خشونت کشیده شد از روز جمعه به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. طبق اعلام بازداشت‌شدگان در جریان تماس با خانواده هایشان، آنها در حال حاضر در بندهای عمومی به سر می‌برند و امکانات لازم بهداشتی و خوراکی از جمله آب آشامیدنی سالم و پزشکی در اختیار آنها قرار داده نشده است.

مردان بازداشتی نیز که تعداد آنها ۵ نفر است از روز جمعه به زندان فشافویه منتقل شده‌اند. طی دیروز و امروز تعدادی از آنها با خانواده‌های خود تماس گرفته‌اند و برخی نیز امروز با خانواده‌هایشان دیدار کردند و از وضعیت‌ نگهداری‌شان در زندان ابراز ناراحتی کرده‌اند. این بازداشت‌شدگان نیز همانند بازداشت‌شدگان زن، علاوه بر این که از امکانات بهداشتی و پزشکی برخوردار نیستند، پول‌های همراهشان از آنها گرفته شده و امکان خرید مایحتاجشان را از فروشگاه زندان ندارند.

تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع ۸ مارس در روزهای گذشته با قرار التزام و کفالت آزاد شدند ولی همچنان ۱۴ زن و ۵ مرد با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی،‌ جواد عباس توللی، بنفشه جمالی، بهار اصلانی، زهره اسدپور، شهلا انتصاری،‌ آزاده بهکیش،‌ مرضیه امیری،‌ مولود حاجی زاده،‌ معصومه اکبری،‌ مهشید پوراسدی،‌ سودابه رخش،‌ عاطفه خسروی،‌ زهرا احمدی، آینا قطبی یعقوبی، زهرا آیتی در بازداشت هستند.

فراخوان تجمع ۸ مارس [1]

https://t.me/eight_march/110